Dybde af brusevæg

Hej

Skal købe en brusevæg med bruseforhæng stang... De fås i 60, 70, 80 og 90 dybde. Overvejer om dybden skal være 70 eller 80??

Har simuleret men det er ret svært at bestemme sig..:-) Har nogen nogle erfaringer? Fordelen ved 70´eren er jo pladsbesparelse, men på dne anden side er det ikke så fedt med at mærke forhænget på ballerne...


kh. hilsen Mr. GDS 0
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har selv bygget brusevægge så 'brusekabinen' har et mål på 100x100. Hvis man kommer under 90 så synes jeg det er for smalt, men det er jo en smagssag og afhængig af om man har plads til det.
Der ryger nok ca. 10-20 cm når bruseforhænget trækker sig ind ad så snart vandet løber. Det er en naturlig fysisk reaktion pga. det varme vand. Derfor hvis du har 90 cm så har du i virkeligheden kun 70-80 cm. Jeg synes selv det er irriterende når bruseforhænget er så tæt på at det nogen gange ender med at klistre op ad benet.
Hvis man normalt udvokset og mulighederne er til stede, vil jeg bestemt tilråde 90 cm eller mere.
I mit "værkstedsbad" er der kun 80x80 cm, hvilket jævnligt giver den ovenfor så fint beskrevne dårlige oplevelse. :(

Med venlig hilsen
ktm

 

Har lige købt hus, hvor badet ikke er lavet dybt nok, så man føler man står med forhænget i hovedet og det sætter sig fast på ens ben. Har allerede begyndt at tænke på hvordan man skulle bryde fliser op og lave nyt badeværelse pågrund af dette (badeværelset er 8 år). Så heller for stort end for småt og skal lave det om efter kort tid.

<p>Martin</p>
Gå en tur i Bauhaus eller lign og hop ind i deres udstillings kabiner, man kan jo altid være høflig og smide skoene inden, gjorde selv den er faring at det helst ikke skulle under 90x90 men vi har jo ikke alle den samme massefylde. :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis