Hullemaskine til stof

Hej

Vi skal lave hjemmelavede rullegardiner af eget stof. Hvad hedder sådan en maskine, til at lave huller på cirka 4-5mm i stof og som samtidig sætter ringe i? sådan a la den skomagere bruger til fx. hulning af bælter. Den skal også kunne isætte de der ringe...

Hvor kan de købes billigt?

kh. hilsen Mr. GDS 0
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tjah sådan et maskemekanisk vidunder hedder en hultang, den kan dog ikke sætte ringene i. dem skal du sætte i med noget specielt værktøj der består af en dorn og en saddel hvor imellem du trykker ringene sammen med et lille slag med en hammer.

Hvis du går ind på www.stofogstil.dk i deres on-line katalog på side 101 og 106 så finder du lige hvad du skal bruge.

Og så et lille råd, hvis det er noget tyndt stof, er det bedst er stryge et lille stykke vliseline på der hvor hullet skal slås. Det forstærker holdbarheden så ringene ikke rives så let ud af stoffet. Ydermere kan jeg fortælle at hvis det er svært at hugge de huller i stoffet så læg et stykke pap imellem så du klipper igennem stof og pap.

V.h.  Håndværkeren

Hvis du søger på Google efter Nittetang, kan du finde værktøj til at sætte huller med ringe i presenninger.

Man har kunnet få tænger, der kunne lave huller i stof og sætte ringe i dem, men det er længe siden jeg har set disse tænger i handelen. De var vist af mærket PRYM.

Jeg tror du skal have 2 forskellige stykker værktøj.

Spørg evt i Skindhuset i Skindergade i København, de har en del værktøj, der også kan anvendes til stof.

Mvh Merete

Hør lige engang Merete_np.

Prøvede du at bruge de link jeg havde lagt ind, så skulle der nemlig ikke være nogen grund til at fare rundt i byen for at finde tingene.

Så hvorfor dit indlæg

V.h.  Håndværkeren

Beklædnings Håndværker & Dameskrædderi

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis