topbetjent vaskemaskine tilslutning...

Hejsa herinde...

vi går med tanken om at invisterer i en topbetjent vaskemaskine, men da vi ikke har meget plads, vil den skulle stå på en MDF-plade ved 4 gummihjul på, og normalt være placeret i soveværelset. når den så skal bruges, ville vi køre den ud på badeværelset. afløbet fra vaskemaskinen ville jeg bare putte i toilettet, og vandtilslutning fra vandhanen selvfølgelig.

mit spørgsmål går på, om der findes en form for lynkobling/klikkobling jeg kan skrue på min vandhane fra start, og derefter "klikke" vandtilslutningen på og af når jeg skal bruge den. tænker nemlig at der er lidt besværligt hvis jeg hver gang skal skrue den der dims af på vandhanen, der frigører gevindet, hvorefter at vandtilslutningen skal skrues på. og omvendt når jeg er færdig med at vaske..

Håber i kan tyde mine tanker.. :-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lynkoblinger kan du næsten finde hos alle fittings forhandlere, lige så vel VVS forhandlere. Der er bare en ting du skal opmærksom på når du er på jagt efter lynkoblinger og det er at de findes både til luft og vand.

Betaler man ekstra så kan du faktisk også få dryp-sikre lynkoblinger, dem bruger jeg selv.

Jeg har google't lidt på nettet og kan se det måske kan være lidt kringlet at skaffe, som privat, men hop forbi en VVS-biks og spørg efter dem.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Vær opmærksom på at det ikke er lovligt at tilslutte en vaskemaskine på den måde. Din vandhane er ikke godkendt til at "stå med tryk på". Ved en eventuelt vandskade kan du får problemer med forsikringen. Brug de penke der skal til, og få lavet en vandhane under vasken til formålet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
jeg siger mange tak for hjælpen, og stikker hovedet ned under vasken, for mulighederne for at koble en seperat vandhane på...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis