Støbning af betonterasse

Hej,

Jeg er ved at bygge et redskabsskur af leca blokke og vil som tag have lavet en terasse. Jeg vil have støbt et betondæk og så beklæ det med nogle fliser eller lave et træ gulv ovenpå.

Hvordan laver man et sådan beton dæk? Finders der en form eller hvordan kan man gøre? Kan man købe dem færdiglavet? Forslag/ideer?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
......... første problem er om redskabsskuret kan bære et betontag , altså om sokkel og vægge, i dette tilfælde lecablokke er stabil nok til at kunne bære et betondæk ............  først derefter kan du begynde at tænke på hvordan du konstruerer betondæk .............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Du kan sagtens støbe en armeret betonplade in situa som tag for skuret og gulv for terrassen.
For de nærmere detlajer og dimensionering er det nok klogt at søge bistand til bergningerne.
Jeg har banket en del lignende konstruktioner ned og har undret mig over, hvor lidt jern, der tilsyneladende skal bruges.
Rigtig mange gamle garager rundt omkring er lavet på den måde, og sydpå, Spanien, er det en meget brugt metode.
Sørg for at få noget isolering ind i loftet for at undgå kondens og lav lidt fald og god fugtsikring.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej,

Tak for svar. Jeg er dog overbevist om at leca kan holde da det jo er dette man benytter til sokkel støbning af huse. Men hvordan støber man det? Hvordan sørger man for at den flydende beton ikke falder igennem? laver man først et dæk med forskallingsbræder oven på bjælkerne(evt. Ijernsbjælker), understøtter det godt med soldater, derefter lægges gulvisoleringsplader og så beton? evt. andre forslag?

Selve opbygningen ville jeg lade en sagkyndig udregne, afhængig af hvor stort et areal vi taler om.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er ikke så svært brug eks. disse: http://www.eftex.dk/00024/
De skal understøttes under hærdning, og kan isoleres efterfølgende på undersiden..
på siden findes et vejledende skema for bæreevne.
og nej ..jeg har ikke noget med firmaet at gøre


Kun perfekt er "godt nok"

Super, lige hvad jeg kiggede efter :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis