centrallås i toyota carina e 1996

jeg har et lille problem, jeg er ved at montere fjernstart og centrallås, men er der nogen der ved hvordan jeg skal koble mit nye sæt til det orginale centrallås der er følgende ledninger i det nye sæt.

Orange wire: One of the door lock interface wire. It works as a normally close circuit.

White wire: One of the door lock interface wire. It is responsible for door locking pulse.

Yellow wire: One of the door lock interface wire. It works as a normally open circuit.

Orange/Black: One of the door lock interface wire. It works as a normally close circuit.

White/Black wire: One of the door lock interface wire. I is responsible for door unlocking pulse.

Yellow/Black wire: One of the door lock interface wire. It works as a normally open circuit.

håber der er nogen der kan hjælpe.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Tide

Hvorfor starter du nu en ny tråd i stedet for at fortsætte den du har gang i med fjernstart ? der er jo blot at spørge om centrallåsen også.

Er der en knap nogen steder i bilen der kan åbne og låse bilens centrallås ???
Hvis du låser højre fordør med nøglen - låser den venstre dør så  ??? gør den ikke det skal du i gang med at montere en låsemotor i venstre dør. Hvis den gør det skal du i gang med  at finde de 2 ledninger du skal tilslutte alarmen til - det gøres sådan.

Start med at trykke låsepalen i den dør du har åben over på lås - prøv så med nøglen om du kan låse og åbne centrallåsen - kan du det går du viddere som beskrevet herefter.

Du skal bruge en prøvelampe eller en 3 Wats lampe - den ene side af prøvelampen tilsluttes stel og med den anden skal du søge i ledningsbuntet der kommer fra førerdøren - prøv en ledning af gangen indtil du finder en der enten låser eller åbner centrallåsen - når du f.eks har fundet den der låser lader du bilen være låst og søger igen til du finder den ledning der åbner - når det er gjort så kom tilbage og spørg igen men hvis det er som jeg tror gør du følgende:

Gul og gul/sort fra alarmen forbindes til stel
Hvid ledning fra alarm forbindes til den ledning du fandt som låste centrallåsen
Hvid/sort ledning fra alarm forbindes til den du fandt der åbnede centrallåsen

Håber at du er blever klogere af dette

Hilsen Polobjørn  


"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Polobjørn.

Ja det burde jeg da vist bare ha gjort.

Der er låsen i døren jeg kan låse indvendigt og det låser alle døre.
ja jeg kan godt låse alle fra højre side.

Vil det sige at jeg ikke skal bruge den orange og orange/sorte ledning til noget?

Tak ja jeg blev klogere, det vil jeg lige prøve i morgen.
Hej

Har du en knap i dør der kan både låse og åbne centrallåsen ???  Når du kan låse venstre dør ved at låse højre ER der en motor i førerdøren så det er OK

Der er rigtigt at du ikke skal bruge de to ledninger

Hilsen Polobjørn  

"AUTOELEKTRIKEREN"
ja det har jeg, og det kan jeg både i højre og venstre fordør.

okay, hvad er de så til?

Hej

Du skal have fat i de ledninger der er tilsluttet på en af de to kontakter - det er dem du skal have tilsluttet til din alarm - og ved de ledninger skal du i gang med at måle med prøvelampen igen so omtalt tidligere - du kan også lave tilslutningen ved de ledninger der kommer ud i dørkarmen nede i sidesparket hvis det er nemmere.

Hilsen Polobjørn  


"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
jeg er lige blevet færdig med det og det virker, så tusind tak for hjælpen.

Men hvad skal de to ledninger bruges til som ikke skal tilsluttes noget. er der nogle centrallåssystemer hvor de skal bruges?

Hej

Godt det virker - de to ledninger bruges i visse andre centrallås systemer ikke på din bil .

Hilsen Polobjørn   


"AUTOELEKTRIKEREN"
Okay super.

Ja det er dejligt, men det er ikke til min egen ære. Endnu engang tusind tak for hjælpen.
Hej.. Nu der er så fin en tråd om centrallås i en carina, samme årgang som trådstarters, ville jeg da benytte den istedet for at oprette en ny.

Jeg har et mærkværdigt problem med centrallåsen i min carina.. Den vil gerne låse, både indefra og udefra. Når jeg så stikker nøglen i førerdøren(s lås) er det som om den sidder lidt fast, låsen altså. Vrider jeg lidt til, åbner den låsene i alle døre, med undtagelse af førerdøren. Jeg kan så kravle ind på passagersædet, holde låsedutten tilbage og hive i det håndtag der åbner døren og vupti, så hopper låsen op og bliver siddende. Hvis jeg blot åbner døren indefra via håndtaget, forbliver låsen låst og den smækker så hvis døren lukkes.. Wie gehts??

Er der nogen her der kan forklare mig hvordan hulan jeg får den til at makke ret..?

[align="center"]Maler af auto og diverse[/align]

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis