Kabler i jorden

hej med jer
Jeg skal til at bygge et værksted/garage på min grund mod vejen. Tilfældigvis har jeg opdaget af naboens strømforsyning er gravet ned tværs gennem det område jeg har tænkt mig at bygge på. Jeg opdagede det for nogle år siden da jeg lavede en faskine. Såvidt jeg kan bedømme går kablet tværs henover min grund og følger den kortest mulige linje fra lygtepæl til naboens hus - dvs ikke noget med langs skel, lige linjer eller andet. Naboens grund en en koteletgrund - derfor er det en ret lang line - vel 30-40 meter over min grund.

Spørgsmålet er så nu om jeg kan bygge henover kablet eller om byggeriet skal gå uden om, eller om kablet skal flyttes ?? Jeg har tænkt byggeriet med stolpebærere/punkt fundament........

nogen bud ?

mvh jens
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg var for 20 år siden ude for det samme og fik gravet naboens strømforsyning over, der flød tværs ind over min daværende grund. Jeg blev ikke afkrævet noget for udbedringen, så det er åbenbart ikke helt korrekt at føre et kabel således.

Med venlig hilsen
ktm

 

der er ingen servitutter såvidt jeg kan se og på tegninger af forsyningslinjer er der kun mine egne ......... såeh ??

men - igen må man bygge henover en forsyningslinje hvis man ikke beskadiger den ??

mvh jens

hmm .............. tjoh jeg kunne selvfølgelig bare grave den over og se hvad der sker      meeeen .................

anyway - pisse irriterende fordi kablet bare er "smidt" i jorden og ikke følger noget diagonalt eller andet så det "fylder" ad helvede til ;-(

mvh jens

Du bygger bare løs. Det gør jo ikke noget det ligger dernede. Ring evt. til din elforsygning og de kan komme ud og vise dig præsic hvor det er. Det gør det nemmere at grave forsigtig. Er du ligeglad, kan du jo bare grave, så kommer de bagefter.

Jeg har noget af det samme. Jeg har flere telefonkabler på min grund. De ligger ca. 1meter nede. Da arialet er på 16.000 kvm, er det umuligt for mig at vide om jeg skal kontakte nogen eller ej. Jeg har gravet kabler over ca. 5 gange. Det sker når jeg graver hovedkabel, sokkel eller vandledninger. Hver gang er der bare kommet et hold arbejdere og gravet med en minigraver og samlet kablet. Har aldrig hørt noget fra dig, og heller ingen sure miner nogle af gangene.


 

Hej

Er det gravet ned efter du har købt grunden eller før hvis det sidste er tilfældet skal det stå i dit købet kontrakt for nogen har givet tilladelse.I stærkstrøms loven skal man så vidt mugligt følge skellet hvis det kan lade sig gøre men det er elselskabet der har ansvaret.

Mhv.Schioldans-el

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis