Opsamling af vand i haven

Hej.

Jeg har en ide om at grave to 1000 liter's beholder ned i haven under grasplænen til og samle regn vand i. Så er det nemt med en pumpe og pumpe vandet op i køkken haven, og man skal ikke gå og e på dem.

Men jeg har et lille problem. JEg mangler en løsning til hvordan jeg får vandet ind i beholderne.

Så tegningen ses en detalje:

Der skal jeg have et rør ind i beholderen, MEn det skal være tæt. Så har en ide om noget med en spændeskive og en pakning på hverside af beholderen. Men hvad kan man få???

Håber der er nogle der har nogle ide'er

Også gerne ander der har gjort noget magen til ville være dejlig og høre fra.

Best Regards
Bo Sandorff

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror ikke, at du bare må grave tanke ned - det skal en tur om teknisk forvirring, men jeg er ikke sikker.

Husk at når du bruger regnvand, så får planterne ikke noget kalk og har således meget vanskeligere ved at optage gødning, så der kan fremkomme mangelsymptomer.


Sniffer  
Så man skal give en håndfuld kalk en gang om året, meget billigere end vandværksvand.

Green

hvis det er kan du også tilfjøre et husvandværk og sætte vandet på din vaskemaskine og wc ( det kan man godt sparre en del på det og din vaske maskine kalker heller ikke til :-D)

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

Nedgravning af tanke til at opsamle regnvand skal ikke godkendes ved Teknisk Forvaltning. Du skal dog opfylde visse krav/normer herunder placering i forhold til fundament/sokkel på dit hus.

Skal du derimod anvende det til brugsvand skal det udføres efter (så vidt jeg husker Rørcenter anvisning 09). Det er ikke noget du selv må lave.

 

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis