Fjernstart af toyota Carina E 1996

Hej

Jeg er ved at montere fjernstart på min toyota, men jeg kan ikke få den til at holde igang, jeg har snakket med et toyota værksted, de siger at det er pga. startspærren, og at man ikke kan koble det til uden at nøglen sidder i, er der nogen der ved om man kan og hvordan man kan kører det uden om startspærren?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Da din bil er med startspærrechip i nøglen kan du ikke lave fjernstart uden at chippen er inden for rækkevidde af transponder læseren (læser chip i nøgle) så du kan kun gøre det ved at have en nøgle i nærheden af tændingslåsen.
 Selv om du saver klingen af nøglen er det FARLIGT rent tyverimæssig set da bilen jo så kan startes uden nøglen så det er en risiko du må overveje.

Hilsen "autoelktrikkeren" Polobjørn  


"AUTOELEKTRIKEREN"

Hej

Du må prøve dig lidt frem - men du kan jo lime nøglen fast indvendig i ratafdækningen - men jeg vil tro max 5 cm. fra spolen som sidder rundt om tændingslåsen

Hilsen Polobjørn 


"AUTOELEKTRIKEREN"
okay fedt det prøver jeg. tusind tak.
Jeg har lige prøvet det, men den vil kun holde i gang hvis jeg sætter nøglen i og drejer om på "on", dog sker der det at den prøver at tænde igen selvom at den er igang (når jeg har drejet nøglen på "on")

Har du en idé til hvad jeg kan gøre?
Annonce

Hej

Du har helt sikkert glemt at tilslutte en ledning, nemlig den der fortæller alarmen at motoren er i gang.

Samtidig har du nok glemt eller fejltilsluttet en ledning, der skal registrere om der er tænding på bilen eller ikke.

Hilsen Polobjørn  


"AUTOELEKTRIKEREN"
ledningerne i fjernstarten er sådan:

Det har overskriften 5-pin starter harness (ignition switch interface)


gul: starter output (+) connect to the vehicle's starter wire

blå: accessory output (+) connect to the accessory wire coming from the ignition switch that supplies power to the heater/air conditioner. some cars may have multiple accessory wires.

brun A: ignition output (+) connect to the main ignition wire that provides +12v when the ignition is on and cranking the starter.

brun B: second ignition output (+) connect to the second ignition wire of vehicle.

rød: main power indput (+) connect to the battery or supply power wire at the ignition switch with. Note: if connecting at the ignition switch it is highly recommended to use seperate power wires for each red wire.

i bilen kan jeg måle mig frem til at:

blå/rød=ACC
sort/rød=ON
sort/gul=on
sort/hvid=igntion i starter
hvid=konstant +
hvid/blå=konstant +

Hvilken ledning fortæller alarmen at motoren er i gang?
og hvilken ledning fortæller at der er tænding på?

hEJ

Du skal være sikker på at den ledning med tænding, hvor du tilslutter den brune ledning A, holder spændingen også når nøglen drejes om til start.

Brun B ledning skal tilsluttes en anden ledning som også har spænding over Pos. tænding.

Sort/gul og sort/rød er de to ledninger der fortæller der er tænding på bilen og du skal forbinde en ledning fra fjernstarten til begge disse - se oven for

De andre alarmer jeg har set/monteret med fjernstart har haft en ledning til enten "omdrejningstæller" eller "frigear" for at være sikker på at motoren gerne må starte og bilen ikke står i gear.

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
okay, jeg tror jeg skal have det hele afmonteret igen og så prøve forfra.
Men der er faktisk også et andet stik fra alarmen/fjernstarten der er:

Det har overskriften 6-pin harness

gul: starter output (+) connect to the vehicle's starter wire

blå:accessory output (+) connect to the accessory wire coming from the ignition switch that supplies power to the heater/air conditioner. some cars may have multiple accessory wires.

brun A: ignition output (+) connect to the main ignition wire that provides +12v when the ignition is on and cranking the starter.

purple: voltage sensing input. connect this wire to one of the following positions:
1) Alternator wire
2) Fuel Injector wire
3) Just wind this wire around the master wire of the ignition coli. (No connection needed.)

Denne ledning har jeg ikke koblet til noget, kan det være der fejlen er?

Det er kun den purple ledning der ikke er koblet til noget, for de 3 andre går i et stik hvor de samles med et stik fra "5-pin starter harnes (ignition switch interface).
og så er der faktisk også et stik mere:

Det har overskriften 5-pin harness

gul. armed output (-) connect to the yellow wire of the supplied starter kill relay.

rød: empty

orange: barke pedal input (+) connect to the wire that shows +12v when pressing the brake. this wire is a safety shutdown wire that must be connected.

blå: negative door trigger indput (-) connect to the circuit that shows ground when the door is open.

hvid: accessory output (+) connect to the accessory wire coming from the ignition switch that supplies power to the heater/air conditioner. some cars may have multiple accessory wires.

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis