hvad er det???

Vi er flyttet i hus sidste maj og i haven er der en sød busk, der vokser enormt. Den klatrer og har blanke, mørkegrønne blade, som er tallerkenformede. i midten af dem, kommer der små grupper af semi-transperante rød-orange bær.
Som sagt vokser den voldsomt og jeg ville gå igang med at beskære den. Jeg tænkte at den nok skulle beslæres som en clematis, men der er en masse grene der virker døde under det yderste lag, så jeg er bange for at skære for meget af og ikke få nogle blade eller bær på til sommer og efteråret. Den er ikke stedsegrøn, men jeg kan kun se få knopper og kun på de alleryderste grene eller stængler. HJÆLP!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
i sådan en situation siger et billede jo mere end mange ord.

Men selv uden at kende planten ville jeg ikke være bleg for at klø på med beskæring af en klatreplante. Den eneste chance du har for at komme det døde til livs er jo ved at fjerne det. Du skriver selv den vokser voldsomt, så eventuelle bare pletter eller huller vil snart være dækket igen. Jeg ser ikke umiddelbart nogen grund til at frygte for bladsætning. Jeg klippede en gammel blåregn ned til jorden forrige år. Næste sæson fik den over fem meter lang skud.
wow. Det gør jeg så. Jeg tror ikke et billede af hvordan den ser ud lige nu (bare brune lange stængler) ville hjælpe meget. Ville ønske jeg havde taget et i sommers. Tak for din hjælp:-)
Det lyder som en kaprifolie.

Green

Det googlede jeg lige og du har ret. Mange tak:-D

Tillad mig at "reklamere" for Flora Forum på 24.dk

Dette forum er en guldgrube for havefolk.

Baadsen/Aktiv Havepleje

Skrevet af baadsen den 13-02-2009 22:53

Tillad mig at "reklamere" for Flora Forum på 24.dk

Dette forum er en guldgrube for havefolk.

Baadsen/Aktiv Havepleje

Nej det må du ikke - ikke uden admins tilladelse..

Og jeg kan ingen guldgrube finde i det forum - måske jeg skulle reklamere for mit eget haveforum.....

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis