isproblem på varmepumpe - ny

Hej

Jeg ved der er lavet mange indlæg med dette emne, men jeg har kigget dem igennem og har ikke helt fået svar på min situation

Det er en Varmepumpe fra andes (som de mange andre!) - den står på min altan med god luft rundt om sig og under et bord så den ikke får direkte regn eller sne.

Problemet er at den fryser til på kun 1-3 dage - jeg prøvede af fjerne al isen med kølefunktion og en hårtørrer, men det kommer igen ret hurtigt. af-isningen virker ok, for når isen kommer, så smelter det igen .. men KUN udenpå! inde ved propellen blir isen ved med at være og det er så her propellen slår mod isen og laver denne her ubehagelige høje lyd..

Folk foreslår:
 1.varmelegeme - uøkonomisk.
 2.defekt udedel - men den af-iser 'næsten' som den skal jo.
 3.ikke nok kølemiddel - jeg installerede den i sommers, fabriksinstillet osv. så der burde være det i som der skal + den varmer helt fint, den larmer bare pga isen inde i udedelen

hvad kan være min løsning om frigørelse af isen inde i ? udover så tænkte jeg om det er ekstra svært at holde den isfri i de dage her hvor vi har meget sne og regn så temp. altså svinger fra minus til plus hele tiden ... ..

Tak på forhånd!

//Peter Knudsen

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
til at starte med vil jeg lige sige at jeg ikke kender til din type varmepumpe, men jeg har en ispind, som også kan ise til når det virkelig presser på, og rådet for importøren er, koldt vand fra vandslangen.
sluk for varmepumpen og skyld den over med koldt vand til isen er væk.

dette er selvfølgelig ikke en varig løsning på varmepumper med blæser, men kan afhjælpe problemet lige nu og her

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Ja præcis det er en varmepumpe til 3000dkr jeg købte i sommers i bilka - alternativet var el-radiatorer så alt ville i mine øjne være bedre... troede dog kun det var COP effekten der blev påvirket lidt.

Jeg vil ikke blive ved med at fjerne isen hver 2-3 dage så leder derfor efter en mere holdbar løsning! :)
Så må du købe et sæt med varmekabler så skulle du være ud over det problem.Der er mange små glæder med de billige varmepumper.Prøv at tale evt med K&L køl eller find ham på nettet.
Står yderdelen og puster lige over på altanvæggen? Den kan jo godt risikere at stå i sin egen luft. Det kan give problemer! Ellers er det vel et varmelegeme af en art...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Annonce
Jeg har samme problem men min pumpe, den er også fra andes og købt i bilke, dog for 2 år siden..
Den har fungeret fint indtil i år, den er begyndt at larme en hel del og den fryser konstant til :/
Jeg har monteret et vinterkit (varmekabel) i bunden meen efter min mening har det ike gjort det hele vilde, udover at koste lidt ekstra og det er jo ikke fedt...
Min konklusion er at jeg køber en ny pumpe inden vi når næste vinter, jeg er sku træt a alle de problemer.
Den tjente sig selv hjem allerede første år så næste gang blir det en panasonic eller mitsubishi
undersøg lige om der er korrekt fyldning på. det lyder til du mangler væske

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis