Udgravning til gulvvarme

Hej.

Da vi skal til at grave vores bryggers ud, så der kan komme gulvvarme i det, har jeg lige et spørgsmål. Huset er fra '72. Hvor tæt må jeg grave på hhv. ydersoklen og indervægene? - Man kan vel risikere at noget skrider sammen??
Hej. Da vi skal til at grave vores bryggers ud... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
 
Styrolit G60 gulvisolering

Styrolit G60 anvendes til isolering af gulve i bolig og let erhverv, hvorpå der støbes et betonlag. Ved gulve på strøer, svømmende gulve og tørt terrændæk skal mindst anvendes G150. Under ikke bærende vægge skal mindst anvendes G80.

Til Rentojohn.

Det du vil fortælle er at G60 (og lignende) er fint til vores projekter med 10-15 cm. beton ikke?

Jeg vil bare lige være helt sikker.

Risikerer man ikke også at kantisoleringen bare flyder ovenpå hvis man ikke isolerer helt ned til det afrettede sand - flamingo er jo lettere end beton?

Venlig hilsen Emil
Risikerer man ikke også at kantisoleringen bare flyder ovenpå hvis man ikke isolerer helt ned til det afrettede sand - flamingo er jo lettere end beton?
G60 er helt fint formålet, tilstrækkeligt stærkt og langt billigere end G80 f.eks :)

Og nej der er ingen problemer med kantisoleringen, da beton jo ikke opfører sig som vand. Det tungt og ligger ret fast når det endelig er lagt ud

mvh
Jørgen

Hej
Jørgen har svaret på det kan jeg se, de isolerings flamingo fra Jem og fix der på tilbud i denne uge står der hvad krav den opfylder, men køb det på nettet der er gode priser har jeg set.

Det er jo G60 som der er op tilbud i jem og fix så man må da gå ud fra at de opfylder kravene eller hvad?

Jeg synes jeg har kigget meget på nettet men har ikke kunne finde det billigere end 60 kr./m2... tror nok at 63 kr./m2 var det billigste jeg kunne finde. Har selvfølgelig lige tænkt mig at gå ned i den lokale bygma hvor de gerne ville oprette en byggekonto for at give mig en god pris - her vil jeg fortælle at deres "rabatpris" på 65 kr./m2 ikke er billigt ifht. jemogfix - og her binder jeg mig ikke til at købt for X-tusinde kroner...

Hvis nogle af jer har et billigere alternativ så skriv endelig :-)

 

Annonce
Hej

Ja den er god nok har lige set brochuren fra jem og fix det er en G 60, jeg ville ligge 300 mm i forbandt
http://www.bygmax.dk/page.asp?objectid=24&zcs=contentsection.dk

De har tilbud på isolering
jem og fix er stadig billigere med 60 kr./m2
Husk lige i jem & fix skal du selv hente det og det koster også flamingo fylder pænt meget når det skal fragtes.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af Emilpaulsen den 08-02-2009 21:09

deres "rabatpris" på 65 kr./m2 ikke er billigt ifht. jemogfix - og her binder jeg mig ikke til at købt for X-tusinde kroner...

Nu er det sikkert ikke samme mærke, så kan ikke helt sammenlignes, hvilken bygma også vil fortælle dig.

Men få det endelig leveret ja, flamingo til et helt hus fylder altså meget, så den lille "besparelse" forsvinder sikkert i tid og brændstof når det skal afhentes på den lokale jemogfix, så måske slet ikke har så meget på lager.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis