Gasfyr taber vandtryk

Hej alle sammen.

Vi overtog vores hus den 28 dec.
Den 1 januar kom vi hjem til et gasfyr der dryppede og 7 grader indendørs.
Ringede efter en vvs´er der kom og skiftede 3-vejs ventilen på fyret.
Jeg holder tit øje med fyret og har lagt mærke til det taber tryk i varmeanlægget.
Har efterfyldt det med ca 300 ml.
Er det normalt et gasfyr mister tryk, ca 300 ml på 4 uger ?
Det er et valliant fra 1990 mener jeg.
har mærket rundt på gulvene om jeg kan mærke en "varm plet" = utæt rør, men intet at mærke.. 

 The day you quit is the day you lose.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lau

Utætheden behøver ikke at være ude i gulvene, det kan meget vel være en lille utæthed som bare siver og varmen fra fyret får vandet til at fordampe. Prøv at slukke fyret og se efter utætheder når fyret er kølet lidt af.

Mvh. Asp

Jeg har et fyr af samme mærke, og ca. samme årgang. Vi overtog huset for 3 år siden, og havde længe samme problem. Vi har så i mellemtiden haft en rigtig vandskade, så jeg har haft rig lejlighed til at sikre at det ikke er fordi der er et utæt varmerør et eller andet sted i installationen.

Det viste sig, at fyret smed en lille smule vand gennem sikkerhedsventilen hver gang den skulle varme en ny portion vand op. Det var værst efter at vi havde været i bad. Det var ikke ret meget, og da vores fyr hænger i værkstedet med rå beton gulve, var det næsten altid trukket ned i gulvet inden vi opdagede det. Det var faktisk først da vi ved et tilfælde havde en vandkande stående under fyret et stykke tid, at vi fandt ud af hvad der gik galt. Ny er sikkerhedsventilen skiftet og vi har ingen problemer med vandtab mere.

Jeg har også et Valliant gas fyr, min erfaring er at trykket ikke er konstant det stiger og falder med temperaturen i systemet.

Har du sørget for at aflæse tyrkket under de samme betingelser?

Fyret skal være slukket gennem et stykke tid, før du kan aflæste trykket.

300 ml lyder ikke alvorligt, endnu!

Mit tryk svinger med 0.3 bar mellem top og bund!

Prøv at finde en rytme i aflæsningen så bliver du mere sikke på om der er lækage eller ej.

Hilsen,

Arneen

<p>&#160;Man kan ikke ødelægge noget der allerede er gået i stykker!</p>
Har efterfyldt det med ca 300 ml.
Er det normalt et gasfyr mister tryk, ca 300 ml på 4 uger ?


Hvordan måler du, der er efterfyldt med ca 0,3 liter. Trykket i et varmeanlæg måles normalt i Bar eller meter vandsøjle.

Mvh. Asp
tjek din expantionsbeholder har haft lignende uden at min vvsér kunne finde fejlen, efter 7 år fandt de det en revne i expantionsbeholderen, det var også en valliant

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis