PH 5 lampe rengøring

Jeg er så heldig at have 2 PH 5 lamper til at hænge over mine borde.

Jeg har købt dem i 1974.

De er begge stadig i rigtig god stand, men de trænger til en grundig rengøring.

Det er ligesom der sidder en hinde af fast støv på dem, måske fordi de begge hænger i en stue der har åben forbindese til køkken og derfor er det måske snavs fra køkkenet i årenes løb.

Hvad kan jeg rengøre dem med uden at skade lamperne
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har osse 2 PH5'ere hængende over spisebordet i køkkenet. De var blevet noget aldersstegne og dermed mærkeligt lysebrunlige og vi var enige om, at dem ville vi altså ikke se på længere, -på lossen med dem. Ned kom de, og så for der en fanden i mig. Jeg lagde en af dem i opvaskemaskinen med normal sæbemængde.
Ud kom en helt ny PH5 !!! Den anden fik osse en tur og efter tørring, op med dem, og nu har de hængt og set pæne ud i fire år.

Venlig hilsen
Knud
Alternativet var jo lossepladsen. Og helt ærligt! Hvad er der ved en oldgammel brunplettet og overrendt PH-lampe?

Venlig hilsen
Knud
Prøv med isopropylalkohol. Det skader ikke lakken og plejer at tage det meste. Fås hos Matas eller lignende steder.

Bent.

Hej Knud!

 

Alternativet for mig er slet ikke lossepladsen, jeg søgte bare et svar på hvordan jeg bedst gjorde dem rent.

PH 5 er en smuk og meget funktionel lampe, at du mener den er overrendt fordi der er mange der har den, er din mening.

Min mening er, at grunden til at så mange har den, er at der ikke findes et godt alternativ.

Annonce

hej Bent.

 

Det vil jeg kigge på, tak for dit svar.

Nej, nej cyberanna
Det var min egen PH, som var til lossepladsen, eller genbrugspladsen, som det hedder i dag. Og mine hænger som sagt da osse på et centralt sted i huset. Lampen er da pæn og nydelig og tegnet af en af vore berømte arkitekter. Funktionel?? ja, hvis der kommer mindst 100w og helst 150w pære i den, så kommer der da en smule lys ud af den. Jeg tror den vil komme langt ud i alfabetet, hvis den skulle energimærkes. Og at der ikke findes gode alternativer, synes jeg ikke passer. Og den hænger altså i foruroligende mange lofter.

Venlig hilsen
Knud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis