Krydderiblandinger - Rubs

Er der nogen herinde der har erfaringer med brug af krydderiblandinger i madlavning, de såkaldte rubs?
Kan se i en tidligere tråd, at der bliver spurgt efter NoMU Rubs og at det kan købes hos smagmere.dk - Kunne så godt tænke mig at høre om det er et produkt der er værd at investere i, eller om man i stedet skulle prøve Raptor Rubs produktgruppen, som også kan erhverves på samme side.. Ved ikke om man kan få den i nogle butikker rundt omkring i landet! Men hvis nogen ligger inde med en viden af den karat, må I meget gerne poste det.

- På forhånd tak

<p><em>Fritidskok af 3. grad!</em></p>
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Rubs kan du sagtens lave selv hvis det er prøv at købe en god grillbog feks. Grillhåndbogen af Steven Raichlen.
Eller prøv www.weberklubben.dk der findes også mange opskrifter..

Søren

Tak for svaret Søren.
Har overvejet om jeg skulle forsøge mig med selv at lave diverse blandinger.. Det er bare lige det med at det heller ikke skal være for kompliceret. Det er nu engang nemmere at købe nogle produkter der allerede er på markedet. Så er man også sikker på man får en ordentlig kvalitet Har bl.a. store forhåbninger til TexMex blandingen! Tror jeg vil invistere i den snarest muligt...

Jeg synes det er nogle vildt opskruede krydderipriser på de sider I linker til - 50 kr for 100g, det bliver da en dyr BBQ med den pukkelryggede, hvis man skal have gnedet et par lammekøller m.v.. 
Man kan da købe næsten lignende færdigblandinger for en brøkdel. Eller man kan købe enkeltingredienserne rene og selv blande en "house special" i lige den styrke og smag man ønsker - også til en brøkdel.

Se eksempelvis her:

http://www.hedebogaard.dk/default.asp

Jamen du har da fuldstændig ret Lars. Priserne på eks. smagmere.dk er da markant højere end dem på den side du linker til. Forskellen er så bare kvaliteten af produktet. Kan f.eks se at der i Allround krydderiet på hedebogaard.dk er tilsat smagsforstærker E621!
Jeg vil personligt gå meget langt for at undgå at komme produkter med et sådan indhold i maden. Og vil derfor til enhver tid foretrække at betale for kvalitet.

Det med at selv lave blandingerne kan jeg ikke rigtig tale med om.. dertil er jeg simpelthen for doven

Skrevet af Fritidskok001 den 10-03-2009 13:40
...Kan f.eks se at der i Allround krydderiet på hedebogaard.dk er tilsat smagsforstærker E621! Jeg vil personligt gå meget langt for at undgå at komme produkter med et sådan indhold i maden.

Det var en glimrende pointe. Den vil jeg være opmærksom på. For helt enig i, at det er smagen af krydderier og ikke kemikalier, der er sagen.
Annonce
Det er jeg da glad for at høre Lars

Der er sikkert mange som ikke har noget problem med at fødevarerne indeholder diverse E-numre. Dem om det.. Jeg ved bare med mig selv, at jeg ikke vil kunne stå inde for at servere en ret for mine gæster, som er pumpet op med diverse kemikalier.

Rene råvarer og produkter er klart at foretrække!

Som opfølgning gik jeg hjem og kontrollerede min "Australian Beef" og "Texas Hot" fra ovenfor omtalte billigleverandør. Der er heldigvis ikke E621 eller andet godt fra kemiindustrien i :-)
hvis du har diverse krydderier i hjemmet er denne her rigtig god både til okse og gris,
½ dl olie( vindrue-raps)
1-2 spsk tør barbeque
½-1 spsk oregano
hvidløg efter smag MASES i med en hvidløgspresser, det gir mere smag end hakket.
har jeg brugt tit det er forøvrigt den selv samme de græske bruger til gyrus.
mange af dem du kan købe er et surmælks produkt rørt med olie og så en anden slaks bladkrydderi. de kan være gode det der gør dem så lækre er et højt indhold af salt og det tredje krydderi (621)
et barbeqe krydderi er for eksempel bare carry, paprika, cayenne peber og sellerisalt, tørret persille, tørret hvidløg. er nemt at lave selv og du finder hurtigt din måde du bedst kan li det, skal det på grillen er det ikke nødvendigt altid at bruge olie. du kan have en blanding at din mængde carrypaprika og tilsætte diverse hvidløg persille osv. i en morter.
håber du kan bruge dette til noget. Kokken :)

Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Ud over at det lugter lidt af at Fritidskokken har aktier i den side der bliver linket til (kan dog ikke bevise noget) så er det da helt langt ude at påstå at det er for besværligt at lave en rub selv.
Friske urter, lidt groft salt og måske lidt hvidløg eller olie i en morter, og så er det klar efter 30 sekunder. Det kan da ikke være nemmere...

Green

Skrevet af green den 11-03-2009 16:45
... har aktier i den side der bliver linket til ......

der er måske også en pointe her. man kan da i hvert fald konstatere, at aktiviteten fra omtalte alene er relateret til dette indlæg :-)

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis