Skifte harddisk i optager

Hej

Jeg ved ikke om dette er det rette sted at spørge men nu prøver jeg.

Jeg har set på en harddiskoptager fra Sony med DVB-T og kan se at der er forskellige modeller fra RDR-HDX 795 til 1095 hvor den eneste forskel så vidt jeg kan se er størrelsen på harddisken...

Er der nogen som har sådan en maskine som kan sige mig om det vil være muligt selv at skifte harddisken i 795 til en større så man undgår den ublu overpris som der tages for at få 500 i stedet for 120 GB ?

Jeg ved godt at det vil bryde garantien på maskinen men hvis jeg kan få den til under halv pris er det da også ok med mig.

Jeg håber der er nogen som har et godt bud

/Stub
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er der normalt ikke noget problem i. Du skal dog nok sørge for at vælge en disk uden voldsom varmeudvikling, og selvfølgelig samme format (sata/IDE/SCSI eller lign) som den gamle.
Der er dog ofte nogle begrænsninger på hvor store diske man kan sætte i, men så kan man normalt finde en ny bios version eller "andet" man kan lægge på maskinen så det virker alligevel. ØVelsen er ikke altid simpel, men den er dog mulig.
Det lyder godt :)

Har du nogen ide om det er en standard disk der er i disse maskiner?

Jeg har tidligere selv monteret en disk i en Digiality reciever uden problemer, men var jeg blevet gjort opmærksom på at den KUN understøttede Maxtor diske.

/Stub
Tja, det er jo så ofte et bios issue. Men desværre har jeg ikke beskæftiget mig med rep/opgradering af DVD optagere i de sidste par år, så jeg er ikke bekendt med hvad sony propper i deres maskiner, men mon ikke det er en Samsung ? Jeg mener at Sony ejer nogle procent af Samsung, så der er nok en eller anden fornuftig indkøbsordning.
Desværre så kan det variere fra land til land hvilken disk (og også bios version or anden hardware !) de propper i maskinen, så det er lidt svært at sige uden at kigge ind i den. Men jeg vil tro der er tale om en sata2 disk i vores moderne tider. IDE interfacet er dog lidt billigere at producere, så der ER trods alt en chance for at der er tale om en IDE disk.
Jeg må jo flå låget af den når jeg har købt den for at se hvad den gemmer på :)

/Stub
jeg har haft en sony hxd 970 der sad der sata disk i ,så det må nok regnes for de nyere maskiner fra sony er med dette .

diskene i maskinerne er specielle idet man ikke bare selv kan skifte disken ud da det kræver en speciel service fjernbetjening som kun sony har .

ligeledes er softwaren skrevet til den størelse der sidder i maskinen .
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis