Kan det betale sig at skifte stevnrør ved motor skift.
Hej jeg står over for et motorskift. Jeg vil have en anden motor i min Lm21 valget står på en Volvo penta MD2B men spørgmålet er om det virkeligt er nødvendigt at skifte stævnrør for det er jo en støre opration. og et stevnrør er dyrt og svært at skifte selv det skulle jo helst gerne være i de rigtige vinkler for ikke at ødelægge bådens sejl egenskaber.
Nu sider der en vendbar probel på og vil det betyde at jeg skal have et andet stevnrør til en fast propel eller er det kun akslen der anderledes.
Jeg går fra en 10hk til en 25hk. Hvad størelse aksel vil i sige der minimun skal til en 25hk motor. Jeg har ikke lige målende på den gamle aksel.
Jeg kan selv lave fondament ovs med det stevrør der er jeg ikke helt tryk ved så det ville jo være perfekt vis jeg kunne lade det gamle side for det fejler intet. og så nøges med at skifte motor aksel og probel. Så spare jeg også en ilægning og diverse transporter.
<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>