fastgørelse af rem

Hej
Jeg håber at der er nogle som kan hjælpe.
Vi skal have en ny overetage med nye spær,rem,strøer o.s.v. Det store problem er hvordan jeg skal fastgøre remmen til murmærket.Huset er fra 1907 og der faktist er ingen hulmur ca 2cm.
Det var meningen at der skulle bores ind i muren ude fra ca 1meter nede mellem en fuge, og derefter sættes stål ind som man skulle fange oppefra i hulmuren med en gevindstang og derved spænde remmen fast.
Nu har jeg fundet ud af at det er umuligt da der ingen hulmur er. Skal jeg fræse riller ind i muren udefra og gøre noget hulbånd fast?
Jeg kan ikke gøre det indvendigt og ned i gulvet da det vil berøre hele huset. Hvad skal jeg gøre .

Mvh Jimmi

 Det er ikke altid nemt at være selvbygger :-)

Hej Jeg håber at der er nogle som kan hjælpe. Vi... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lige nu ligger de gamle spær af på ydervæggen og strøerne ligger et skift længere nede på indervæggen. Der har aldrig været ibrugtagnings tilladese på 1 sal, og der er 175cm mellem spæerne så nu skal den have den store tur .Problemet er at vores tømmer vil lave hele konstruktionen nede på jorden og krane det hele op på en gang dog ikke med tagsten. Der er ingen ting til at fastgøre remmene på når de bliver lagt oven på murstenene.


Jimmi

 Det er ikke altid nemt at være selvbygger :-)

Okay, så bjælkelaget er bare indlagt i indervæggen, der er ingen rem under dem i væggen ?

Måske ville et toprem liggende på ydervæggen, eller indervæggen som hittes / limes fast i de øverste rækker sten være nok, alt efter vægten på den nye 1.sal.

Vil en inginør kunne beregne for jer.

Forstår ikke helt tømrerens årsag/begundelse for at banke hele tagkonstuktionen sammen nede på jorden.

Den skal jo stadig klodses op på et par "remme" og hele konstruktionen skal stives ekstremt godt af, for at kunne holde til den oprejsning.

Få en inginør henover med det samme.
Hej jeg har et hus fra 1777 med kampstensokkel, yder væg af mursten, tegl på taget. Bagmur af spærtræ45#145 mm der er fast gjort til hvert spær og sokkel for hver 60 cm. Er det nok som storm sikring, remmen er 12#12 som står på ydervæg og er ikke fast gjort tror jeg...

Hilsen carsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis