Rustfri skruer og bolte

Hvor køber man, uden at blive plukket, rustfri skruer og bolte. Jeg prøver at finde et sortiment med de gængse størrelser man bruger i en sejlbåd.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Tænker du på en æske med et mindre sortiment til at have med ombord, eller et lidt større udvalg til at have hjemme, og så bruge ombord efter behov?

Mvh
Sømanden

Du kan købe dem i de fleste gør det selv foratninger biltema her en del forskællige men jeg vil foreslå dig kun at købe dem du skal bruge af gangen. Jeg har selv sat flere sortimanger sammen og har aldrig været under 3000kr. selv om de ikke er rat dyre.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
hmm jeg har kigget både i HN og Biltema's hjemmeside og ikke fundet det?? jeg må jo søge forkert.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvis du finder billige rustfri skruer og bolte er det 99,9 % AiSi 302 eller 303, som ikke er anvendelige til brug på fx. dæk.

Der skal til søs anvendes AiSi 316  (A4)
De koster

Om læ bruger du vel messing.

Hvis udgangspunktet er at have et lager på båden - så gå igennem hvad du har af "vigtige" skruer og bolte, skriv dimensionerne op og gå evt. op til din lokale smed med et par hånbajere og spørg om I kan bytte med et par stykker af hver dimension.

Alternativt gå i udstyrsforretningen som alt over 5 hk skriver - jeg vilk tro du kan få det du har brug for for under en hund.
Har prøvet at sammenligne priser fra Biltema og en af vores udstyrsforhandlere på følgende tilfældigt udvalgte varer, alle i A4 stål: Sætskrue 8 mmx30 mm,maskinskrue 6 mmx40mm og bræddebolt
8 mmx50mm.
De følgende tal fortæller, hvor mange gange dyrere udstyrsforhandleren var: 5,6 4,5 og 2,5 .
Biltema har gerne et lidt stort antal i pakkerne, men der er da tale en rigtig god besparelse.
Annonce
Store pakninger er jo billigere end hvis man køber en bolt - se blot hvad en liter mælk koster hvis man køber den i 1/4 l karton.

Nu skriver du jo ikke hvordan du har sammenlignet, men hvis du har taget antal divideret med pris skal du jo have samme pakningsstørrelse for at kunne sammenligne. Altså spørger i udstyrsbutikken om hvad de skal have for en pakke med samme antal som i Biltema

Men hvor mange bolte / skruer skifter man på sin båd i løbet af en sæson i forhold til forrentning af et bolt/skrue lager til et par tusind

Jeg tror stadig på de to håndbajere til den lokale smed er den billigste og mest fornøjelige metode
Du søger bare på rustfri inde på biltama så kommer der en masse frem blandt andet bolte.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
ja det var lidt svært at finde mellem rustfri piskeris og pensler...

/ MONTERINGSELEMENT / SKRUE / RUSTFRI /

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Biltema har alt hvad du skal bruge i rustfast bolte.. med mindre du sejler i et stærk forurenet farvand der fordrer syrefaste rustfaste bolte..

 

Hald

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis