Vedr. ombygning???

Jeg er igang med renovering af min kælder/gildesal, men som tingene skrider frem bliver det vist også en ombygning, dvs. nedrivning af en alm. murstensvæg men også en del af en bærende, så mit spørgsmål lyder:

Hvem skal man kontakte før man går i gang med den slags?, jeg kan regne ud man skal kontakte kommunen vedr. tilladelse m.m., men skal man også kontakte en gut der ved noget om huse, og kan fortælle mig om mit hus stadig står når jeg river en del af en bærende væg ned?

I så fald, hvad hedder sådan en gut, og hvor får man fat i sådan en på midtsjælland, og det vigtigste, er sådan en gut dyr i drift? ,o)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal da bare have fat i en mure, han skulle gerne vide en hel del om det.Prisen ! Tjah alt imellem en håndfuld øller og 500,00 Kr. i timen.
BOFH
BOFH
1336 8600
Kommunen plejer egentlig at være ligeglad sålænge du ikke ændrer på antal m2 eller kloakering - men reglerne varierer lidt kommunerne imellem og det er gratis at spørge på kommunen så derfor er det som udgangspunkt en god ide at henvende sig der ;-)

Du skal have fat i en bygningsingeniør og det han skal lave hedder vidst en statik-beregning, sådan noget har en pris så derfor sørger du for at spørge mere end en.

mvh
Morten

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Matt
Matt
61 8900
Som Morten skriver skal du bare have fat i en bygningsingeniør, og jeg kan bekræfte at det ikke kræver tilladelse at lave indvendige ombygninger, herunder nedrivning af bærende vægge (Ihvertfald ikke her i Randers).

Sådan en tager typisk 500-900 kr i timen + moms.

- Matt

<p>"<strong>DIY or DIE!</strong>"</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis