Knirkende gulv

Hej.

Jeg har lagt plankegulv skruet på bjælker/strøer på vores svalegang.
Udfor det ene børneværelse kan en af strøerne nu give sig. Det betyder at det knirker og knager når man går på det.
Jeg kan ikke komme til gulvet nedefra. Jeg tænkte, og man kunne boret et hul i gulvet, og fylde tomrummet op under gulvet med fugeskum, og på den måde lade skummet bære gulvet. Måske det kunne stoppe knirkeriet. Hullet vil jeg proppe bagefter med en træprop.

Tror I det er en farbar vej.

Jeg ved ikke hvor strøerne ligger?

VH
Ole
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
næj det virker ikke.
hvad er der under strøerne? er det beton eller hvad er det?
hvis det er beton borer du et hul med et 6,5mm træ bor og derefter en slagboremaskine med et 6,5mm slagbor i. når du har hullet borer du bare en karmskrue på 132 eller 112mm i og laver en prop til hullet

i lære som tømrer
Sætter man bare 1 stk, der hvor man fornemmer fjedringen er i gulvet, eller hvad?

Med venlig hilsen
ktm

 

hmm. Jeg ved heller ikke hvor strøer er, men det kan være jeg skal prøve at undersøge.

Der er vist nok beton under en del af svalegangen, så gulvskruen kan være et forsøg værd.

Jeg tror jeg vil førsøge at købe et par stykker af dem?

 

Du må meget gerne videregive dine erfaringer!! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Alle.

Jeg har set lidt på sagen i weekenden.

Fandt ud af at specialskruerne koster over 100 kr. stykket, og kræver huller på 2 cm.

Det var jeg lidt ked af. BOrede istedet 6 mm huller, og brugte karmskruer uden hoved som jeg afkortede så de passede. Bagefter fik det en gang plastik træ. Man skal se godt efter for at finde hullerne nu..

Det virker ok indtil nu 

Venlig hilsen

Ole

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis