Er ruden ødelagt af stenslag eller uheld på værksted?

Hej
Jeg har haft min bil på værksted. Der skulle laves noget med udstødningen. Da jeg kørte derfra bemærkede jeg revner i forruden og kontaktede værksteder. Revnerne var der ikke da bilen blev indleveret - i hvert fald ikke synlige... Værkstedet havde lagt mærke til revnerne var opstået, men siger det skyldes et stenslag i kanten af ruden. Stenslaget har så gjort at ruden var svag og da de rørte ved gummilisten rundt om ruden revnede den.

Værkstedet henviser til min bilforsikring da revnerne skyldes et stenslag. Jeg er dog lidt forundret - skyldes revnerne et stenslag eller et uheld på værkstedet? Er det et stensalg er det vel ok at melde det til forsikringen, men hvis det ikke er, vil jeg jo helt ikke bruge selvrisiko/friskade på denne sag.

Det der undre mig er stenslagets placering. På skitsen kan man se placeringen - altså under motorhjelmens kant.

Den røde punkt er stenslaget. Altså skal stenen have kommet oven fra for at komme forbi motorhjelmen og ramme ruden i kanten.

Desuden er der vedhæftede billeder af skaden placeret i kanten af runde under gummilisten. Men hvad har mekanikeren lavet med gummilisten omkring runde når han skulle lave udstødningen?

Kan nogen svare mig på om jeg skal gøre mere ved sagen overfor værkstedet?

Mvh

Daniel

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

prøv at åbne motorhjelmen

jeg garanterer dig for at kanten under ruden er det perfekte sted til lige at ligge det værktøj man ikke lige bruger nu

Jeg tror ikke du kan komme efter værkstedet med den skade - hvordan skulle de egentlig kunne lave sådan et uheld, medmindre de har været ude at køre?
Ved du om stenslaget var der i forvejen?

For mig ser det nu også ud til at stenslaget ligger lige i kanten af gummilisten (eller lidt over), med revnedannelse såvel under, som over selve punktet for stenslaget.
At stedet ligger under kanten af motorhjelmen kan vel forklares ved, at stenen har beskrevet en bue inden den ramte.
Når så værkstedet løfter bilen for at reparere udstødningen vrider hele bilen sig, og det lille stenslag bliver til de store revner. Det kan man ikke bebrejde værkstedet.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

det undrer mig at de skulle fifle med gummilisten ved ruden, når det er udstødningen der skulle laves....
Jeg synes det er lidt svært at se på billederne, hvor "stenslaget" er startet. Men jeg har nu selv oplevet lavtliggende stenslag, der kom fra en forankørende lastbil. Så tror nu godt at det kan lade sig gøre. Men det er meget svært at sige, og det er ord i mod ord...

mvh jan
Det lyder ikke helt forket at det kan være et stenslag..
Havde det været noget de havde været skyld i ville det ikke ha set sådan ud...
Tak for svarene.
Jeg kørte bilen til danskbilglas som ikke kunne se noget stenslag.

Efterfølgende har jeg vist værkføreren ruden og han har måtte indrømme at revnen ikke har kunnet skyldes et stenslag da revnen er startet helt nede bagved en plastlist og ikke bare under gummilisten som jeg skrev.

Derfor er der nu kommet en ny rude i uden beregning.

mvh
Daniel
Annonce
fantastisk at der stadig er ærlige mennesker - gammel post, men ellers kunne du checke www.stenslag.nu de ved en del om den slags :) - linkede lige, så folk i fremtiden kan spørge sig til råds hvis de skulle stå i samme situation ;)
Mange hilsener.
Mic

Vh Hilsen

Michael V Hansen.

Min webshop med bilplejeprodukter

Min blog om bilpleje specielt til gør det selv folk! :)

Det ligner at nogen har skiftet viskerblade og at armen uden blad på er knaldet ned i ruden. Er "stenslaget ikke ca i midten af der hvor visker bladet ville have siddet.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis