Pas på baadforsikring.dk

Jeg tænder lige en advarselslampe!!!!

Jeg har været forsikret i det tyske forsikringsselskab http://www.baadforsikring.dk/ med min tidligere båd, men jeg opsagde forsikringen, pga at jeg købte ny båd og så forsikrede den nye i mit danske forsikringsselskab.
MEN baadforsikring.dk ville ikke tilbagebetale mine penge!!
Jeg fik af vide af den danske konsulent at jeg ikke havde betalt - trods jeg havde fået tilsendt policebevis fra dem og kunne dokumentere, med hjælp af banken, at pengene var indsat på deres konto!!
Efter mange opkald og mails, som ikke blev besvaret, eller han lagde røret på, kontaktede jeg det tyske hovedkontor direkte. Første gang informerede de mig om at de havede pengene og blot manglede mit kontonr. Det sendte jeg samme dag på mail, som de besvarede med et "OK vi overfører".
Så langt så godt...
men nej, der kom ingen penge og jeg måtte ringe igen - nu havde de aldrig set mine penge..!! Forvirret JA!

Efter næsten et års kamp måtte jeg informere dem om at jeg ville sætte en advokat på sagen. Og så havde de pludselig pengene og de blev overført til min konto!!!

Godt jeg ikke fik brug for forsikringen - hvis båden blev stjålet, brændte el. lign. så tror jeg aldrig jeg ville få en erstatning..

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for lampen.
Det lyder som en træls tur at skulle igennem.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg har nu ikke haft nogle problemer med dem.
Og der er da også andre tilfredse kunder.

Jeg har heller ikke haft problemer med dem i den tid hvor jeg "bare" var forsikret, der var de MEGET venlige når jeg kontaktede dem, og alt kunne lade sig gøre.
Det var først når jeg skulle have mine egne penge tilbage de ikke var samarbejdsvillige!! 

Mit råd.. ta et dansk fors. LSB er til at snakke med.. billig fors. og fær behandling..

Hald

Jeg har selv forsøgt at tegne forsikring igennem ovennævnte firma. Det lykkedes aldrig, til trods for en enorm korrespondance via mail og telefon. Jeg fik aldrig svar på fremsendte spørgsmål, formularer m.m. Når jeg kontaktede dem telefonisk var tonen god, og alt kunne lade sig gøre. Alt i alt - et useriøst selskab.

I dag har jeg prammen forsikret i Codan, og det vel at mærke til en særdeles fordelagtig pris. Jeg betaler ca. 700 kr. + statsafgift årligt, for både kasko- og anvarsdækning. Samtidig er sejlperioden sat til hele året, og der er ligeledes fuld dækning på landplads. Det må betegnes som en skrøne, at de gamle selskaber er dyre.
Annonce
I dag har jeg prammen forsikret i Codan, og det vel at mærke til en særdeles fordelagtig pris. Jeg betaler ca. 700 kr. + statsafgift årligt, for både kasko- og anvarsdækning. Samtidig er sejlperioden sat til hele året, og der er ligeledes fuld dækning på landplads. Det må betegnes som en skrøne, at de gamle selskaber er dyre.

Må man spørge Hvad båd har du forsikret til 770.- for fuld kasko.
Sejl, Benzin, Diesel, Z-drev, Udenbords motor, Aksler. Fart potentiale osv.

Jan
Skrevet af jsø den 06-02-2009 14:34

Må man spørge Hvad båd har du forsikret til 770.- for fuld kasko.
Sejl, Benzin, Diesel, Z-drev, Udenbords motor, Aksler. Fart potentiale osv.

Jan
Ja da, endelig...

Her er hun: 33 fod, sejl 45 kvm, 6,5 BRT, indenbords benzinmotor, sejlede ca. 900 NM sidste sæson.
Husk - prisen er plus statsafgift, der udgør ca. det samme beløb. Der er givet rabat for duelighedsbevis og medlemskab af Aalborg sejlklub, samt at Fjordparken er en A-havn.

Billeder i galleriet: "Cimba"
900 NM. det er da et stykke vej.
Det er et dejligt skiv Så er det da rart at have tiden til at bruge det.
Det er også en billig forsikring, du skriver at det ca. er det samme i statsafgift, Er det også 1% af forsikringssummen for sejlbåde ?

Jeg ligger selv i skudehavnen.
jeg skal vist lige ringe til codan på mandag super pris

der er altid solskin bag skyerne

Skrevet af jsø den 08-02-2009 08:23
900 NM. det er da et stykke vej.
Det er et dejligt skiv Så er det da rart at have tiden til at bruge det.
Det er også en billig forsikring, du skriver at det ca. er det samme i statsafgift, Er det også 1% af forsikringssummen for sejlbåde ?

Jeg ligger selv i skudehavnen.

Ja, der er forskel på motorbåde og sejlbåde, har min sejlbåd forsikret for 60.000, det koster mig for kasko 600 til forsikring + 600 til staten, ansvar koster 250 inkl. medlemsskab af DFU, en motorbåd er forsikringsmæssigt et dyrt legetøj, havde en kollega der måtte bøde 8 kilo om året pga motor og fart, men selvfølgelig er prisen på båden afgørende for præmien, en sejlbåd der forsikres for 250.000 koster 2500 i forsikring + 2500 i statsafgift, det skal man huske når der høres om "billig" forsikring, min båd ligger i en A-havn (betyder at den må være i vandet hele året)og den er forsikret i Yacht-Pool, Codan kan også anbefales.

/Gertsen

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis