Opvaskemaskine del 2

Hej,

Jeg skal have installeret en opvaskemaskine i mit køkken. Det er med lidt hiv og slæb lykkedes mig at få mit køkkenskab ud. El og VVS overlader jeg til fagfolk.

Jeg er itvivl om, hvordan jeg gør det pænest. Jeg overvejer følgende muligheder

#1 Skære soklen af og lige så stille skubbe maskinen ind. Skal dette afsluttes på nogen bestemt måde? Bliver det pænt?
#2 Liste opvaskamaskinen henover soklen. Udfordringen er at soklen umiddelbart er for høj og den kan ikke bare lige "listes" ind, da tværmålet på maskinen er for højt. Derfor skal soklen enten afmonteres eller bordpladen løftes.

Da jeg ikke er håndværker tænker jeg der sikkert er en #3 og#4 som jeg har fuldstændig overset eller også har du et par fif til en af de to ovenstående.

Jeg har vedhæftet et par billeder.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil klart skære soklen af. Med lidt snilde kan den sættes op igen med et par vinkler.
Det bliver træls at skulle bøvle med bordpladen.

Du skal lige være opmærksom på det kobberrør der går ved bageste sokkel. Er der vand i den?

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Ja jeg har set røret, men er kommet frem til at den burde kunne stå der. Hvis du lægger mærke til maskinene så har den et hak bagpå og foran, så der burde være plads til den.

De der "afstivere" der er tværs imellem sokkel for og bag skal også væk. Vil det få nogen betydning for stabiliteten ved de andre skabe? Umiddelbart ikke vel?

EDIT: Ja der er vand i den.
Ved ikke hvor meget de har at sige, når nu skabene er stillet op og gjort fast til hinanden. Men jeg satte selv nogle i på hver side af opvaskemaskinen i vores køkken. Bla. pga skidt. Men jeg har også lavet en sokkelkant der skal foran opvaskeren.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Skrevet af Næstformanden den 02-02-2009 21:00
Jeg vil klart skære soklen af. Med lidt snilde kan den sættes op igen med et par vinkler.
Det bliver træls at skulle bøvle med bordpladen.

Næstformanden


I stedet for vinkler, kan du bruge magneter, så er det let at få opvaskeren ud ved evt. service mm.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis