Nyt fastbrændselsfyr_Atmos

Hej alle.

Jeg skal have et nyt fastbrændselskedel, og ved egentlig ikke så meget om det. Vores hus(140m2) er fra 1915 og ikke ret godt isoleret.
Det er muligt at mit spørgsmål overlabber et par af de eksisterende indlæg, men jeg har forsøgt at lede inden jeg skrev det her indlæg...

Jeg har tænkt mig at købe et:
Atmos DC25S
m. 1000 liter akk. tank.

Det jeg så gerne vil høre fra Jer, er:
   Jeres mening om dette valg af kedel(evt. nogen som har en)
   Hvorfor er Atmos så meget billigere end fx Baxi(er det noget bras)
   Andet, som jeg måske ikke selv er ops på.

Mvh. Skovfogeden
   

<p>Træ, guds gave til mennesket.</p>
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

En Atmos kedel er efter min mening lige så god som en fra baxi og hvis du selv skal købe den kan jeg anbefale http://www.liagro.dk/ 

Held og lykke

Hej Skovfoged.

Du er på rette vej med Atmos, hvis du vil fyre med træ. Det er en underforbrændingskedel som har en forholdsvis høj udnyttelse. Der findes to importører af kedlen i Danmark, Passat eller Biovarme (NRGI). Passat introducerede kedlen i 1998 eller 1999, og der var prisen væsentlig højere end den er i dag. Biovarme begyndte at importere den på et senere tidspunkt og derved kom der mere konkurrence på markedet, med prisfald tilfølge. Det betyder at du i dag får et virkeligt godt produkt for pengene, reservedelsprisen er fornuftig, kedlen kører rigtig godt og bestemt ikke noget bras.

chefen25

Tak for jeres svar. Jeg vil arbejde videre med projekt Atmos.

<p>Træ, guds gave til mennesket.</p>
Ved installation skal du være opmærksom på at den er med røgsuger, og den skal kunne serviceres. For efter en år række bliver lejerne slidt, og de er ekstra udsat da det er på/i røgafgang.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis