2 hurtigt fundament spørgsmål

skal lave et 70 km2 fundament

1. 90 cm rande
2. stabit grus ?
3. leca ?
4. 220mm  flamingo
5. 4 ø amering 20 mm flexrør hævet 3 cm over flamingoen
6. gulv (1 - 8 cement/støbemix)
7. 2 cm slidlag

stabilt grus ? hvor meget skal jeg bruge , her tænker jeg på hvor tyk et lag

Leca   ?

hvor megen liter  leca nødder skal jeg ligge har hørt man skulle lægge mindst 15 cm lag , men har også fået fortalt at når man bruger flamingo så behøver man ikke bruge leca , vil det sige jeg kan bruge alm grus 0/4 til at rette ud under flamingoen

på forhånd tak
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din opbygning fatter jeg ikke helt.

Stabil grus... ?

4ø armeringsjern 200mm flexrør hævet over flamingo til hvad ?

Mindst 900 mm rende , skal være ned til fast grund hele vejen, så nogle steder skal der måske graves dybere.

Leca skal du ikke bruge, brug sandfyld elller sten hvis du skal bruge noget ekstra højde.

Grav ud til du komme til fast grund, fyld så op med grus eller sten til du kommer til den højde underkant isolering skal ligge i, spar hellere pengene fra de leca nødder, og køb en tykkere isolering.
300-370 mm

Jeg ville også støbe det af en gang, i stedet for at lave det af 2 gange, først klaplag også efterfølgende pudslag.

Se evt. mere her...

http://www.sundolitt.dk/default.asp?menu=891
Ø4 mm  armerings-net med 20 mm flexslange er til gulvvarmen .

jeg havde tænkt mig at grave randen 90 cm dyb mure lecablokke op i 40 cm højde og hvor pudslaget så er plant med leca blokken det jeg så efterspørge er det nok bare at fylde ud med stabiltgrus indtil jeg når højden hvor flamingoen skal være

Okay, så leca er til randfundamentet...

Ja, det er okay.
Men ville selv hellere have valgt sten, det er både kapillarbrydende, og har en godt effekt som rottesikring, hvis nogen af den skulle forsøge sig den vej ind.
Og ø 4mm er alt for lidt hvis du skal binde gulvvarme på nettet, det vil rejse sig når du vender slangerne.
8 mm er vist minimum.
mange tak for svarene  koluda .

ø8mm er noteret tak

dvs at jeg faktisk kan fyde op  med stabiltgrus og ligge 300 mm fanmingo istedet og så helt skippe de dyre leca nødder eller bare et mindre lag ?
Annonce
Nemlig...

Hellere flamingo end de ringere isolerende lecanødder.
Okay kommer lige med et indspark hertil.

Fundamentet har jeg ikke forstand på men dit terrændæk kan jeg forklare dig.

Der skal ligges 300mm flamingo så bliver det kapilarbrydende ovenpå knalder du bare ø4mm rionet ud og det rejser sig ikke har lavet over 1000m2 gulv med den størrelse i.
Husk der skal være et overlap på et felt i alle samlinger.
Ovenpå hælder du så 10cm beton på.
Det kan ikke svare sig og støbe selv når det er så meget det er trodsalt 7m3 det er en bilfuld til 1500 m3 det kan du næsten ikke selv blande det for. Vores rekord er 90m2gulv på to timer med lastbil det er incl øllet bagefter det er der tiden går.
Flamingoen skal ligges ud ovenpå et bæredygtigt underlag så hvor meget sand der skal under ved jeg ikke for dit vedkommende.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

mange tak for hjælpen Fiagh og koluda.det  bliver højst sandsynligt også med en beton bil.

70 Km2!!?? Det bliver da en anseelig bygning? Måske verdens største? :)

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis