Motorfundament.. [email protected] 176 9800 02-02-2009 17:08 Skal ha lavet et nyt fundament til min vp 2001.. vil lave det i sort jern.. kan jeg derefter galvnisere det og kan det holde i forhold til hvis jeg maler det..??Hald 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Rolias 1128 4200 02-02-2009 19:51 lav det i rustfrit stål, så sparer du både galvanisering , og maling Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen
FWM 2694 7323 03-02-2009 00:54 Skrevet af [email protected] den 02-02-2009 17:08Skal ha lavet et nyt fundament til min vp 2001.. vil lave det i sort jern.. kan jeg derefter galvnisere det og kan det holde i forhold til hvis jeg maler det..??HaldDet kan godt, og så vidt jeg husker er det til en mindre halv åben båd, (den du har ), så skal det mindst være galvaniseret, du kan prøve at kontakte herning varmgalvanisering og få en pris på den ca. størrelse dit fundament vil have, der efter kan du undersøge hvad det vil koste at lave den i rustfri (rustfast). Men regner du med en leve tid på din opsætning på under 10 år så er en god maling af det hele ok. Mvh. Flemming Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor
Finn Gevind 585 5900 03-02-2009 02:17 Hvis det ikke skal stå og søbe i saltvand altid, så kan du roligt lave det i alm sort jern, og så give det en gang grunder og maling. Det gjorde jeg i min forrige båd og det holder da så vidt jeg ved endnu. Motorfundamenterne i min nuværende båd er også lavet i sort jern og de er da hverken rustne eller anløbne. Finn
Sømand 367 5900 03-02-2009 06:18 Hej. Hvis fundamentet laves af nyt, rent jern, så skulle sort jern med en god gang primer + maling være tilstrækkeligt. Ved ikke hvordan holdbarheden vil være for et galvaniseret fundament. Galvanisering er jo et tyndt zinklag, og i forbindelse med både / saltvand bruges zink netop til at tære på, så hvis et galvaninseret fundament, i forbindelse med jern (motoren) og saltvand vil virke som en stor tæreannode, så er galvaniseringen ikke meget værd. Mvh Sømanden
[email protected] Trådstarter 176 9800 03-02-2009 17:43 Takker for svar.. laver den i nyt sort jern .. og får den med noget 2 kompenent, min makker er automaler .. den står ikke i vand, men i en motorkasse .. på dækket af en z16 holstedbro 16 f.. jolle
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her