Fugt problem

Hej Forum,

Jeg har et problem med fugtig luft i et indbygget skab, der  er så fugtigt at tøjet kommer til at lugt.

Skabet er placeret mellem bryggers og badeværelse i siden af skabet er der er ubenyttet skorsten.

Det lukkede system til radiatorer lækker ikke, trykket er uforandret over de sidste 3 uger.

I weekenden var vi i Jylland, der noterede jeg hvad min vandmåler viste. og ca 48 timer senere havde måleren flyttet sig, ikke meget men ca. 0,0005m3 svarende til ½ liter.

Når forbruget er lavt viser måleren stadig hele forbruget eller hvad.

Fugten er gennem den sidste 1 uændret. Et ukalibreret hygrometer viser en fugtighed på ca. 60% fugtigheden falder hurtigt når skabet luftes ud for så at stige igen når døren lukkes.

Hvor kommer fugten fra?

Fra skorstenen? , vandrør, eller hvad?


<p>&#160;Man kan ikke ødelægge noget der allerede er gået i stykker!</p>
Hej Forum, Jeg har et problem med fugtig luft i... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor tørt er tøjet inden du kommer det i skabet? Det lyder ikke som om at fugten kommer andre steder fra. Hvad med at sætte noget mekanisk ventilation i skabet?

Hvilken temperatur holder du i skabet, er temp. lavere end omgivelserne så vil det suge fugt til sig.

Hej Igen..
ErikP har fat i noget.. Hvis I tørretumpler jeres tøj, og det fx er 30grader varmt når i tager det ud af tumpleren, lægger det direkte i skabet, kan der sagtens være det.. (Varmt tøj kan indeholde mere fugt end koldt tøj), når så tøjet køler ned, bliver det fugtigt... Kan det være det der er problemet ????

Mvh jan J
Til ErikP og Helja,

Alt tøj der blev hængt ind i skabet var tørt, og da jeg opdagede at det lugtede fjernede jeg ALT fra skabet. Derefter begyndte jeg at affugte skabet gennemmen længere tid, og hverdag kunne jeg tømme 1-2 dl ud af spanden, hvilket jeg har opgivet igen for fugtigheden har ikke ændret sig overhovedet!

Skabet er et indbygget skab, det er ret beskedent 60 x 80 cm. Vægge er knastørre, hvorimod gulvet virker fugtigt nær paneler.

Jeg har belsuttet mig for to ting!

I weekenden lukker jeg skorstenen fysisk med en flise, efter at jeg har fyldt skakten med rockuld til ned under loftsniveau, da skorstenen ikke burges alligevel.

Derefter brækker jeg gulvet op i skabsrummet, jeg ved ikke hvor længe porblemet har stået på, vi har kun boet i huset siden november, så hvad end det er at der flyder rundt under gulvet så kan det have stået på længe, og jeg er rigtig nervøs for skimmelsvamp.

Jeg sørger for at foto dokumenterer med henblik på eventuel erstatningssag.

Hilsen,

Arneen


<p>&#160;Man kan ikke ødelægge noget der allerede er gået i stykker!</p>
Hej,

Tak for jeres ekspertise,

Jeg må bøje mig i gruset, der er ikke andre kilder til fugten end den kolde skorsten tilbage. Gulvet har været en tur oppe, ingen fugt, isolerinegen på loft helt tør, ingen fugt. Altså er der kun skorstenen tilbage.

Gulvet er nu isoleret, med dampspær.

Skorstenen bliver som sagt ikke brugt til noget, hvordan stopper jeg fugten bedst muligt?




Hilsen arneen

<p>&#160;Man kan ikke ødelægge noget der allerede er gået i stykker!</p>
Har du ikke proppet skorstenen med glasuld? Det burde vel kunne gøre det selvom jeg som freemtidig køber af dit hus ville blive lidt muggen over at skulle flå glasuld op af skorstenen inden den kan tages i brug.

Hvorfor ikke knalde en brændeovn på skorsten istedet? Er der isokern i den?
Annonce

Hej Tmeldgaard,

Vi har allerede en dejlig pejs i stuen.

Jeg tror ikke at der er mange der kunne finde på at installere en brændeovn i et mindre bryggers.

Skorstenen ved bryggers var oprindeligt til oliefyret, men det blev sløjfet, og der blev installeret et gasfyr, gasfyret har sit eget aftræk.

Så egentligt kunne jeg rive skorstenen ned uden at det ville gøre noget, men det koster at reparerer undertag og finde teglsten der ikke laves mere osv.

Hilsen

Arneen

 

 

 

 

 


<p>&#160;Man kan ikke ødelægge noget der allerede er gået i stykker!</p>
Har du fået stoppet skorstenen til? Har det hjulpet?

Mvh You Can Do It!

Skrevet af You Can Do It! den 23-02-2009 13:06
Har du fået stoppet skorstenen til? Har det hjulpet?
Hej "You Can Do It"

Ja, det har jeg men der er ingen ændring.

Jeg tror at jeg skal op på loftet og kigge nærmere på dampspærren, der ikke andre muligheder.

øv.

Arneen

<p>&#160;Man kan ikke ødelægge noget der allerede er gået i stykker!</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis