filt og hanebånd?

Hejsa,

når jeg skal sætte filt op på en skråvæg med fritlagte hanebånd, hvordan får jeg så filten pæn omkring båndende ?

jeg overvejer lidt om det er nemmere at sætte filten på langs af væggen istedet for fra top til bund, da det så kun er en bane jeg får missæren med ....

Eksperter (ala Jacko) hva gør i ?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg plejer at sætte 2 baner op, som så overlapper over hanebåndet.

Så er det nemt at få skåret pænt ind til hanbåndene, og man står ikke med en lang bane der folder og hele tiden falder ned i hoved på en.
ok, men der er så lige over hanebåndet jeg har en samling i mellem gipspladerne, har hørt at det ikke er godt at ligge en filtsamling over en gipssamling, af 2 årsager,

1. filten vil så ikke fungere som armering i en gipssamling.
2. der skulle være tendens til at samlingen vil bule op hvis den er oven på en samling.

men det er måske bare en and.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Så laver du bare samlingen lige under hanebåndet.... nemt ikk´... ;)

1. Du skulle gerne have papirstrimmel i samlingen, den skal armere samlingen, ikke slutfilten.
2. har jeg aldrig selv oplevet, men man skal passe på med at skære filten sammen, over den "blødere" spartelmasse.

Bare lav samlingen under hanebåndene eller mellem hanebåndene, så skulle det nok blive godt.
oki det vil jeg gøre, jeg valgte at armere med gaze da jeg efter nogle forsøg med den forbistrede papirstrimmel blev for træt af det
Hanebånd... Hehe... og filt.... Altid en dejlig kombination. Man kan gøre det på mange måder....
Men der er en måde jeg plejer at benytte mig af.

Har forsøgt at lave en illustration til dig.
http://img13.imageshack.us/my.php?image=hanebndbh2.jpg

Det røde er hanebånd set udefra.

Jeg vil klaske to stykker filt på hver sin side af hanebåndet (De grå på illustrationen)
Når de er sat til, vil jeg sætte et stykke filt i mellem de to andre stykker, (Den mørkegrå illustration) og skære på hver side i samlingen, som man normalt gør.
Personligt synes jeg det er den letteste måde, og den måde der bliver pænest. Man kan også skære omkring den, men synes som regel ikke det skaber andet end unødvendig irritation og besvær.




1. filten vil så ikke fungere som armering i en gipssamling.
2. der skulle være tendens til at samlingen vil bule op hvis den er oven på en samling.


1. filt fungere ikke som armering, så det burde ikke være et problem.
2. Tvivler... Har ikke selv oplevet det. Men vil ikke udelukke det kan ske.

Generelt undgår man helst at skære oven i en samling, hvis det er muligt.

Håber svaret kan bruges:)

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
hmmm ok, men vil der ikke være en del spil hvis bredden mellem hanebånd så ikke lige passer med bredden på filten ?
Jo, det kan man jo så godt sige:) Ellers så lægger du dem til side dem du skærer fra også kan det jo være du kan bruge dem f.eks når du når til det næste hanebånd, en vindueslysning e.lign:)

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også