Deling af printer og ext. HD

Hej alle.

I vores hjemmenetværk vil vi gerne dele vores Canon-printer og en extern harddisk, begge koblet på vores primære sofabords-bærbar.

Der er ingen domæneserver, alle maskinerne er direkte på nettet på følgende måde:

Fællesantenne --> Kabelmodem --> Router --> Switch --> Trådløst accesspoint eller kabel --> netkort (trådløst eller med kabel).

Alle kører XP (opdateret til seneste SP), og der er installeret seneste version af AVG antivirus samt ZoneAlarm firewall.

Workgroup er sat op til samme navn på alle.

Printer og harddisk er sat op til deling på den primære.

Det virker bare ikke... Har på fornemmelsen at det er noget med 'Trusted Zone', men vi kunne godt bruge lidt input fra nogen, der har fået det til at spille.

På forhånd tak

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ikke det er en netværksprinter, skal printeren deles via een computer, som de andre computere kobles på. Og det kræver som udgangspunkt så, at alle maskinerne har samme styresystem, for det kræver mere end almindeligt computerviden at lave netværk mellem XP og VISTA. Dét har jeg opgivet for længe, længe siden.
/Jonas

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

da du siger at du vil have en priter og en HDD sat på kan jeg anbefale en NAS ( www.saynology.com ) har selv en og den har mere ind de flester skal bruge :-) de koster max 2000 kr med HDD og du må sige til hvis jeg kan hjælp mednoget :-D

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

Nej jeg har ikke fået gjort mere ved det. Der er ikke noget input i svarene, jeg føler, har bragt mig videre.

Det, som Jonasvs skriver, er jo netop det, jeg har gjort, og alle maskinerne kører XP, både printer og HD er USB, koblet på den ene maskine og sat til deling. Arbejdsgruppe er sat éns på maskinerne.

Glasius' løsning er jeg ikke meget for, da jeg bare skal skrive ud en gang imellem og kunne tilgå musik m.v. på den eksterne HD fra de andre maskiner i huset, og derfor ikke har lyst til at investere i mere hardware.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis