Vaskemaskine & tørretumbler

Hej skal til at bygge nyt bryggers og tænkte på at bygge et højskab til at have vaskemaskine og tørretumbler stående oven på hinanden indeni . med en skabs låge for så man ikke kan se dem -.

Men kan de tåle det vil de kunne få nok luft til motorene og kunne komme af med varmen osv-??

Kan man med fordel stille en vaskemaskine til nået til at optage de vibrationer den afgiver så det ikke sætter sig i heleskabet
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad med hvist maskinerne går i stykker så skal du måske finde kobenet frem.!!!

okay.

jeg tyder på at du skal lave nogle ventilations huler eller sprækker

på en flot måde.

Den løsning har jeg lavt med succes oppe i sommerhuset.

Jeg har brugt et 64 cm skabs korpus, det bruges vist nok til køleskabe, men det er 60,5 cm indvendigt så det passer perfekt til vaskemaskine + tt

Skabet står på sokkel, og i bunden har jeg lagt et stykke bordplade, vaskemaskinen står på denne bordplade

Med ca. 3 cm luft over vaskemaskinen har jeg monteret et stykke bordplade med vinkler til skabssiderne, herpå står tørretumbleren

Der er ingen bagbeklædning i skabet så tørretumbleren for luft nok

Jeg ser lige at du skal have skabslåge foran, det bliver nok et problem da vaskemaskinen som regel er dybere en et alm skabskorpus. Dette kan du selvfølgelig klare ved at trække skabet 5-10 cm ud fra væggen, du er måske også nødt til at finde nogle maskiner der ikke er så dybe.

Mht. luft, så tror jeg stadig ikke det bliver et problem, da skabet jo er totalt åben bagtil, men det kommer jo også an på om der er overskabe osv. der lukker for lufttilførslen.

Venlig hilsen

Klaus

Skabene er bygget op i multiplader så der er desvære helt lukket rundt om de er lavet i mål så der er 1,5 cm luft på hver side og der er 10 cm luft mellem bagvæg og maskinerne .Men ved ikke rigtig hvor meget varme de afgive og hvor meget luft de skal have -
Sæt en rist i bunden af lågen og lav en udluftning ca. 5x30cm over maskinerne inde ved vægen, så kommer der naturlig ventilation, og så skulle der ikke kunne ske noget.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis