Gulvvarme i beton eller varmefordel.

Hej er ved og skal etablerer gulvvarme i hele mit gamle hus (Stue + første)
Mit tvivl ligger i hvordan jeg skal lave det. 1 .styrolit / rionet /rør /beton  eller 2.styrolit /klaplag / strøer /rockwool /varmefordelings plader rør og gulvgips osv. 
Min teori siger mig at det mest funktionelle er med varmefordelings plader da jeg kan regulere varmen hurtigere , Bedre køre med natsænkning (spare penge) mindst varmesvind da det er mere koncentreret og mindst kontakt med væggene.
Er min teori korrekt eller er der ikke den store forskel. eller er der måske fordele ved at lægge det i beton. ???

Hvad vil i forslå ?? 

nogen der kende kvm prisen inkl isolering varmeplader rør osv-.  Ved godt det er væsentlig billigere at lægge det i beton.

Hvis det bliver lagt med varmeplader ville jeg afslutte med gulvgips så jeg kan få klinker på alle gulvene   Er det den korrekte metode.??

Håber der er en klog til alle mine spørgsmål
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mr
Jeg laver gulvarme med varmefordelings plader fra prima products hvorefter jeg lægger en 20 mm primo plade på dette er perfekt

KK Entreprise V / Kim Karlsen

Hej

Der må ikke lægges klinker på træbaserede gulve med gulvvarme under!

Der er risiko der er for revnedannelser, da træet bevæger sig for meget p.g.a. gulvvarmen.

Det er muligt at anvende GF19 eller GF25 gulvplader fra Danogips (Knauf), som også må anvendes i vådrum (disse plader skrues ned i strøer).

De fleste ville nok vælge at støbe gulvet i stueetagen og så udføre det i plademateriale på 1. sal.

Jeg tror ikke på, at det er muligt at lave natsænkning med gulvvarme (men vi skal jo alle lære hele tiden).

Til KK Entreprise: Prøv at undersøge om pladerne fra Prima Products er MK godkendte, da jeg mener der har været problemer med ulovlig markedsføring af disse plader.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis