Mazda 323f hugger i 2 og 3 gear

Hej

Jeg er ejer af en mazda 323f med en motor fra 2000, når jeg køre i den, uanset om den er kold eller varm, hugger/nykker den i det når jeg accellere i 2 og 3 gear, er der nogen der har en ide til hvad der skal kikkes på ?

Jeg har både hørt om lamdasond, vacumslanger, tænding og meget mere, kan det være noget af det, lad mig høre fra andre der har en ide til hvad der er galt. (Luftmængdemåler er skiftet)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lexiben.

Vores gamle Mazda havde det samme problem med at hugge ved acc. jeg fik at vide at det sikkert var tændrørsled og fordelerdæksel. det blev skiftet og siden mærkede vi ikke mere til det problem.

mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej

Og tak for svaret, jeg er kommet lidt længere i mine undersøgelser nu, og det er altså lidt sært som den opføre sig. Det er ikke kun 2 og 3 gear det er alle på nær første,,, og det føles ikke som den sætter ud nærmere at den taber pusten 3-4 sekunder så køre trækker den igen i 3-4 sekunder og sådan fortsætter det.

Lexiben

Jeg havde samme problem på en Mazda 626 GF og der skiftede jeg tændrørerne.

Det var kun når jeg accelerede at problemet ver der

Jeg havde kørt 70.000 km på de orginale longlife tændrør og skal normalt først skiftes ved 90.000 km.

Held og lykke.

Har skiftet tændrør, tændrørskabler, fordeler dæksel og lambdasond, så jeg aner ikke hvad mere jeg kan gøre ! men tak for tippet

/Lexiben
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis