Trægulv

Hej, jeg skal til at bygge et nyt hus og har tænkt mig at bruge ask plankegulv i hvid matlag. Jeg har fundet et tilbud på 300 kr. pr. kvm. Det er bare lavet i Malaysia, så spørgsmålet er om kvaliteten er derefter? Skal man evt. købe nordisk produceret gulv og betale lidt mere?
På forhånd tak.  
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor tykt skald et være ?
Og skal det være massivt ?

300,- pr. m2 mener jeg da også du kan finde det til herhjemme.
Gulvet er:

Ask hvid matlak
Timberman Uno Plank
Pris/m²
299,95 DKK
Spar
299,05
DKK
Vejl. pris
599,00 DKK
Størrelse
14 x 155 x 2200 mm
Overflade
Matlakeret
Type
Lamelplank
Gulvet er produceret i Malaysia, jeg køber det i DK (Tæppeland)!!!  Angående tykkelse så ved jeg bare, at der skal være min. 14 mm slidlag. Jeg er bare meget i tvivl om kvaliteten er god nok og deres før pris på 600 kr. er nok bob bob

Er massivtplank meget bedre end Lamelplank? 

2.050
Prøv at kigge her:

http://www.pagulve.dk/

Jeg har bestilt massive trægulve herinde, har også kigget i deres Showroom på Sydfyn. Det ser ud til at være af rigtig god kvalitet. Prisen er også rigtig god. Jeg er også super tilfreds med servicen. Så det er et kig værd. Du skal dog være opmærksom på, at gulvene leveres ubehandlede, men det er er super kvalitet til en god pris. Træet er endvidere fra de nordiske lande, hvilket skulle være at foretrække.

Du skal være opmærksom på, at et ikke massivt gulv har en begrænset levetid qua det forholdsvise lille slidlag.
Massive planker er det samme træ hele vejen igennem. Nogen steder sælger de "massive" planker, som er opbygget af 3 lag træ. De kalder det massivt, da der er "rigtig" træ hele vejen igennem. Fordelen ved massivt træ er, at det har en længere levetid. I teorien er slidlaget ligeså tykt som planken, da man til en vis grænse kan slibe af. Gode massive planker kan vel holde i mindst 50 år alt efter træsort. Hvorimod et lamelparket gulv med et typisk slidlag på 3-6 mm skal skiftes efter 2-3 slibninger, hvor slidlaget så vil være væk. Hvor tit gulvet skal slibes afhænger af brug. Ulempen ved massivt træ er, at det måske kan give sig lidt mere end lamelparket i løbet af året.
vil da helt klart anbefale lamelparket, og med et normalt slidlag ( 4 mm ) kan det nemt slibes 8-10 gange hvis det bare er normalt brug , der slibes typisk 1/4 mm af pr gangog det er jo ikke hvert år det skal slibes
lamelparketten er meget mere formstabilt fremfor et masivplank , og pga. de oprisninger der er i det masive på bagsiden , kan du aligevel ikke slibe det meget mere end lamelparketten
og kvaliteten på det du har set på , skal du ikke være bange for ( selvom jeg ikke er meget for at anbefale konkurenterne GG )

mvh
gulvmontøren
Annonce
dertil skal der også lige tilføjes , at skulle du være uheldig at få lavet en ret stor skade i et brædt midt i gulvet , er der meget større chance for et lave en pæn reberation i lamelparketten end der er i et masivt gulv
Jeg vil også helt klart anbefale massive trægulve. Lamelparket er nemt men holder altså ikke længe nok i mine øjne
Hej

De fleste for ikke at sige alle lamel gulve til den pris er produceret i østen eller østlandene(Polen Litauen) hvis du skal have noget der er produceret i norden er det en anden pris, men timberman er ikke noget dårligt gulv, tror nu ikke der er 14 mm slidlag nærmere 4 mm, jeg ville dog have mine betænkligheder ved at slibe det 8-10 gange, er selv gulvsliber og jeg anbefaler maks. 4-5 gange det er hurtigt gulvet får rejst sig lidt i samlingerne og der får du hurtigt slebet 1 mm af.
Massivt gulv er selvfølgelig bedre du kan ihvertfald have det liggende i mange flere år.

Venlig Hilsen

Morten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis