Vandet i toilettets vandlås falder

Hej

Jeg har et problem med et toillet i stueetagen med sin egen faldstamme.
Vandet i vandlåsen falder. Ikke alt vandet forsvinder, men nok til lugten kommer op fra faldstammen. Hverken toilet eller faldstammen i kælderen er utætte.

Er der nogen der har en forklaring/løsning?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du nævner specifikt stueetage! Dvs du har sikkert også et toilet på 1.sal?
En almindelig årsag er, at når der trækkes ud på 1.sal vælter indholdet ned og ud gennem kloakrøret med stor fart og skaber et vakuum, der river vandet ud af vandlåsen i stueetagen, samt div. gulvafløb.
Årsagen er at du ikke har en udlufter på din faldstamme eller den ikke fungerer.

Der har været flere tråde om emnet her på LDS. Prøv at søge f.eks. på faldstamme og udluftning.
Held og lykke med at finde en løsning på dette delikate problem.

Med venlig hilsen
ktm

 

helt sikkert manglende udluftning. Du kan få et toilet med indbygget udluftning. Det er dog en dyr løsning. Hvis der også er håndvask i på samme faldstamme kan du få en udluftning til at sætte på under håndvasken. en lille let og billig opgave. udluftningen skal selvføldig sidde så højt på faldstammen så muligt. dvs 1 sal- hvis der sådan en. hvis ikke vil den alligevel hjælpe under håndvasken
Mange tak for de hurtige svar.

Har bare ikke haft problemer med det før...
Og vandet forsvinder ikke med et eller to sug, som jeg kunne forestille mig det ville gøre når jeg trækker ud på 1. sal. Det forsvinder lidt efter lidt, og det er ligesom det står og vugger en lille smule.
De to toiletter sidder på hver sin faldstamme med ca. 4 m mellem dem i det vandrette plan, hvor de samles under kælderen og går i samme brønd.
Havde samme problem for ½ år siden, har kun 2 toiletter i stueplan, som eller har kørt uden problemer i 8 år , var vores datter der havde trukket vaskeklude ud i toilettet.

Efter det hele kom igennem, forsvandt problemet igen, ved ikke om det kan være samme tilfælde hos jer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis