Glider ud ved acceleration!!!

Hej! Håber I kan hjælpe mig herinde. Jeg har en Toyota Avensis 1,6 vvt-i fra 12/2000 (2001 model mener jeg det er) Nå men idag da jeg var ude og køre, så skulle jeg accelerere på motorvej, men da jeg trykkede pedalen ned, så hoppede den ca. 1000 omdr. op og ned, og derefter tog den så fat, den gør det hver gang jeg skal accelerere, og i alle 5 gear.....Nogen bud?

Mvh.

Martin Hansen, Vordingborg

PS: og gerne pris på rep.....ca?

<p>Rigtige mænd har pillefyr, og&#160;et STORT smil!</p>
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
et godt bud ville være at koblingen er slidt ned, den kan man hurtigt slide ned ved ikke korrekt udkobling, jeg kan fornemme at du kører med høje acelerationer, så går det stærkt.
Jeg synes jo ikke jeg accelererer meget, men konen siger at hun måske ikke altid for trådt pedalen helt ned.
Har forøvrigt skiftet lejer i gearkassen 3 gange på 4 år, og for 1½ siden, i forbindelse med lejeskift i gearkasse, der fik jeg også skiftet kobling, så kan det være noget andet også, eller noget jeg alligevel skal få tjekket hvis kobling alligevel skal skiftes? Kan forøvrigt nævne at den kører som an alm. familiebil.

Mvh.

Martin

<p>Rigtige mænd har pillefyr, og&#160;et STORT smil!</p>
Hej Martin..
Ved selvfølgelig ikke om det er problemet, men i dag lærer mange at "holde" bilen med koblingen, det slider rigtig hårdt på sådan en.. En kobling er lavet til start, og til gearskift..(efter min mening)
Jeg kan se at alle mine unger holder/filer kobling fx når de holder for rødt.. Bilen i gear, og koblingen nede.. Bl.a en af grundene til at de ikke kører i "fars" bil ;-)
Mvh Jan J
Ja det kan jeg godt følge dig i, men det tænker man jo ikke så meget over, bare dårlige vaner

Mvh.

Martin

<p>Rigtige mænd har pillefyr, og&#160;et STORT smil!</p>

Har lige læst i min Haynes manual, at Avensis'er med manuelt gear, har hydraulisk kobling, er der så andet jeg skal være obs på der? Altså anderledes udkobling eller lign.

 

Martin


<p>Rigtige mænd har pillefyr, og&#160;et STORT smil!</p>
3 gange lejeskift i gearkassen på 4 år? Hvad sker der dog?

Som andre har nævnt, at alene udfra symptomerne vil den mest sandsynlige årsag være en slidt kobling.
Men med alle de udskiftninger af lejer og tilhørende simmeringe (tætninger), kunne det lige så godt tyde på, at der er kommet gearolie ud på koblingspladerne.
Det kunne være værd at undersøge inden du bare skifter koblingen - for så vil det ske igen, ret hurtigt.



"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

hmm......så kan det være gearkassen er røget igen?, eller kan gearkasse og plader reddes hvis det er gearolie på pladerne?

Mvh.

Martin Hansen

<p>Rigtige mænd har pillefyr, og&#160;et STORT smil!</p>

hvist pængene siger til.!!!!!

så kan man lige så godt at smide en "ny" gearkasse og kobling i bilen

så skulle være problemmet være løst.?

med mindre at der er garantien i skidtet.!

eller der er gået sport i legeskift.???

Alså hvis din kone ikke får trådt koblingen helt ned hver gang, så er der ikke noget at sige til at gearkassen og lejerne i den, ikke kan holde.
Det er derfor der er noget der hedder kobling.
Jeg har nu aldrig før hørt at nogen skifter lejer i gearkassen så tit??
Vh Steffen

<p>Gå til fagmanden ** Scherers Elektro ApS ** Alt i reperation af el-værktøj ** <a href="http://www.scherers-elektro.dk">www.scherers-elektro.dk</a></p>
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis