Golf diesel hvorfor har den høj omdrejning ved start?

Hej. Er der en der ved hvad der er galt med min bil? Den har høj omdrejning ved start og går så ned igen. Det er en golf fra 98´diesel. Jeg har lige skifte olie og bundkar på den. Det jeg synes er mærkeligt er når jeg køre i den at den ikke er så god til at komme op i fart. Hvad er der galt? Kan I hjælpe mig.
Mvh
sortkaffe
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hej

du skal lige fortælle lidt mere om bilen er det en golf 3 eller 4 ?

og motor typen (står i bagage rummet på bagpanelet eller ibunden på en hvid mærkat der er påklæbet

er fejlen kommet efter du har skiftet dit bundkar har du haft noget andet afmonteret i den forbindelse

hvis det er sdi eller tdi  kunne det være vandtemperatur føler til motor styring
eller luftmængde måleren de gir begge en fejl der ligner dit problem

og iøvrigt  tak for din pb

eksmek

hej
Det er en 4 har jeg fået at vide. Model er en SDI 1,9. Er det normalt at det går når man skifter bundkar??
Men hvorfor kan den så ikke komme op i omdrejning når jeg kører?
hvor sidder denne vandtemp. føler henne?
Tager bilen skade hvis jeg kører med den??
Mvh
sortkaffe

Hej

Bilen er en 1,9 SDI fra 98´. Er det normalt at man også skal skifte vandtemp. føler når man skal skifte bundkar? Hvor sidder den henne på bilen?

Hvor længe kan jeg kører med det?

Mvh

sortkaffe

hej igen

du skal lige fortælle hvad det er for en motor i din bil der var det jeg spurgte i første svar

er det en AEY  el en AQM el en AGP motor   

forskellen er AEY er med almindelig speder kabel de andre har det man kalder EGAS og lidt andre forandringer så det betyder at det er lidt vigtigt for at komme viddere her fra 
har du lidt erfaring med udmålling med et simpel multimeter???
så skal jeg nok prøve at hjælpe dig videre

og når jeg spørger om det er kommet i forbindelse med at du har skiftet bundkar
så er det for om problemet var der før

nej det er ikke noget der har forbindelse med at skifte bundkar med mindre at der har været adskilt noget andet

hvor længe man kan køre med det ved jeg ikke men det møg iriterinde at køre i en bil der driller

eksmek

Hej igen

Jeg har ikke været ude og set hvad motor model den er.

Det er lidt mærkeligt men den kører nu uden problemer igen. Jeg kan starte bilen uden den kører op og når jeg kører er der acceleration på den.

Jeg ved godt jeg spørg dum men kan den selv rette det op igen??

Nej jeg er ikke en ekspert vedr. biler, jeg havde måske troet at det ikke ville være så svært at lave det selv.
Sortkaffe

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis