Nye radiatore.. Men hvilke?

Skal have udskiftet 8 stk radiatore, og arbejdet i sig selv er jo lige til at gå til. Problemet er bare at jeg ikke kender nok til delene til at kunne bestille dem.

Systemet er et 1 strengs, og der er monteret en danfoss termostat ventil i toppen. Så langt så godt. Men under radiatoren er der monteret en form for fordeler mellem frem/retur, og det er ikke en der kan skrues af. Er dette en speciel radiator type, eller er det et kit jeg kan købe og så bruge en almindelig 4 ports radiator? Hvilket mærke af radiator kan anbefales. Og findes der ydelses tabeller ved omkring 40 grader?

På forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen der kan give et bud? Kan måske tage et billede hvis det hjælper?
Du kunne prøve at ringe til dem her:

http://www.rio.dk/default1.asp
Har fundet ud af at RIO kalder dem ventil radiatore.. Desværre kan jeg ikke finde en webshop med dem. Er det et gammelt princip eller er det bare mig der ikke kan finde dem?
Leder stadig
Hvis det kun er radiatoren du vil skiftet, kan du bruge alle typer. De skal bare have til og afgang samme sted som de gamle.
Hvis det er et system som det danfoss du har linket til, så kan du godt ændre på hæjden til tilgangen, dette kræver kun at mellem røret tilpasses den nye højde.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis