Vand til toilet

Hej.

I forbindelse med støbning af gulvvarme i vores køkken fik jeg en vvs-mand til at trække slanger til varmt og koldt vand tværs over køkkengulvet. Det skyldes at der pt. går nogle gamle rustne vandrør gennem køkkenet og ind til badeværelser.

Skulle der komme et brud på disse rør har jeg mulighed for at sløjfe dem og tilslutte slangerne i stedet - det er jo lidt surt at skulle bryde køkkengulvet op igen. Slangerne er dog ikke sluttet til endnu da det kræver at gulvet til badeværelset bliver brudt op og det er der jo ingen grund til pt. Nu kommer jeg så bare til at tænke på at der vel også burde blive trukket en slange til toilettet. Det er vel ikke muligt at splitte røret til det kolde vand så jeg går ud fra det kræver at der faktisk er trukket 2 slanger til koldt vand under mit køkkengulv eller er jeg helt gal på den - der er endnu ikke støbt så det kan nås endnu.

___________________             ____________________       _______________
I                                    I            I                                      I       I                            I
I                                    I            I                                      I       I                            I
I                                    I            I                                      I       I                            I  
I        fyrrum                  I            I                  Køkken        I       I           Bad           I
I                                    I            I                                      I       I                           I
___________________             ____________________       _______________

Slangerne er trukket fra fyrrummet, under køkkengulvet og en rulle med et par meter er smidt ind under badeværelsegulvet .

                   Venlig hilsen Emil
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Næh hvorfor skulle du dog gøre det, når du en gang vil tilslutte til de nye "rør" du har lagt kan du jo sætte et T stykke på den kolde så du har til toilettet også.
Hvem sige det bliver synligt, du kan da indmurer det i væggen.
Næh nej, den går ikke længere med at indmure eller i øvrigt skjule samlinger i vandinstallationer, når det handler om vandforsyning.

Se blot på vedhæftede skilderi, hvad jeg blev sat til at lave:

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg tro at der er nogen der har taget røven på dig Ktm
Det troede jeg også selv, da jeg hørte at det skulle være således. Jeg var lamslået, men det var en af mine rigtig gode venner, en nu borgået VVSmester, der instruerede mig. Så selv om jeg er vant til at blive røvrendt, tror jeg ikke det er sket i dette tilfælde! :)
Det her er slet ikke alt. Der sidder mere andre steder f.eks. i kælderen! :) (Beklager spindelvævet på skilderiet!)
Jeg oplever at andre også må gøre sådan.
Jeg har så siden udbygget det med balofix på hver slange, så jeg kan lukke for vandet til hver enkelt tapsted ifm reparation.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jamen det er da miljøsvineri så det batter, og et enormt overforbrug af matrialer. Det må være nogle skrivebords generaler der har fundet på det nummer.
Skulle jeg bygge hus i dag, blev det mig der bestemte hvordan mine indstalationer skulle laves. Husk på privat livets ukrænkelighed, og den må kunne bruges i dette tilfælde. Det er jo dit hus
I nybyggeri trækkes der typisk en slange pr. tappested med mindre huset er så stort at der skal cirkulation på det varme vand. Der er nemlig regler for hvor langt tid der må gå fra du åbner for hanen til vandet er varmt. Emil i dit tilfælde laves der bare et t-stykke under håndvasken så føres røret derfra til toilettet. Det giver minimal synlighed og kan altså godt laves pænt.

Håndværker uanset om du vil påberåbe dig privatlivets fred osv. så skal arbejdet jo udføres af en autoriseret VVS og han må kun udføre det lovligt. Skjulte samlinger er ikke lovlige - derfor vil det ikke kunne lade sig gøre. Gør du det selv - ja så ryger forsikringen sig en tur og huset vil ikke kunne sælges.
Jeg kunne nu heller ikke tænke mig et hus med skjulte indstalationer, men jeg ville have det lavet i galvaniseret jernrør ikke noget plastick til mig tak.
Og så er det altid muligt at få noget godkendt hos en autoriseret vvs mand, posen skal bare være passende stor.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis