Vand til toilet

Hej.

I forbindelse med støbning af gulvvarme i vores køkken fik jeg en vvs-mand til at trække slanger til varmt og koldt vand tværs over køkkengulvet. Det skyldes at der pt. går nogle gamle rustne vandrør gennem køkkenet og ind til badeværelser.

Skulle der komme et brud på disse rør har jeg mulighed for at sløjfe dem og tilslutte slangerne i stedet - det er jo lidt surt at skulle bryde køkkengulvet op igen. Slangerne er dog ikke sluttet til endnu da det kræver at gulvet til badeværelset bliver brudt op og det er der jo ingen grund til pt. Nu kommer jeg så bare til at tænke på at der vel også burde blive trukket en slange til toilettet. Det er vel ikke muligt at splitte røret til det kolde vand så jeg går ud fra det kræver at der faktisk er trukket 2 slanger til koldt vand under mit køkkengulv eller er jeg helt gal på den - der er endnu ikke støbt så det kan nås endnu.

___________________             ____________________       _______________
I                                    I            I                                      I       I                            I
I                                    I            I                                      I       I                            I
I                                    I            I                                      I       I                            I  
I        fyrrum                  I            I                  Køkken        I       I           Bad           I
I                                    I            I                                      I       I                           I
___________________             ____________________       _______________

Slangerne er trukket fra fyrrummet, under køkkengulvet og en rulle med et par meter er smidt ind under badeværelsegulvet .

                   Venlig hilsen Emil
Hej. I forbindelse med støbning af gulvvarme i... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren den 30-01-2009 16:57
Jeg kunne nu heller ikke tænke mig et hus med skjulte indstalationer, men jeg ville have det lavet i galvaniseret jernrør ikke noget plastick til mig tak.
Og så er det altid muligt at få noget godkendt hos en autoriseret vvs mand, posen skal bare være passende stor.
Fik af forsikringsmanden, fortalt at galvaniseret rør ikke længere er lovligt i huse....

Denne tråd er et rigtgt godt bevis på hvorfor der kræves autorisation på noget så livs vigtigt som vores vand forsyning.

Kun perfekt er "godt nok"

Skrevet af Håndværkeren den 31-01-2009 14:29
Her er nok engang nogle skrivebords generaler der har været her, kan jeg se !

Ok..... "Håndværkeren" har du et problem med mig..... dette er sakset fra vvs-råd.

Galvaniserede stålrør der hovedsageligt anvendes til hovedledninger i større installationer, eller som synlig rørinstallation enten i ældre installationer, eller i kedel/fyrrum i nyere huse.

Galvaniserede rør har den ulempe, at de tærer indefra, hvorfor det ikke er tilladt at anvende dem ikke udskifteligt.

Må man spørge hvilken kat. du er håndværker i ????

Det var nu ikke dig jeg henviste til Bavian men de herre der sidder i folketinget og EU palamentet.

Og ja jeg har 4 uddandelser, bådebygger - Skomager - Beklædnings Designer og Beklædnings Håndværker + et  langt livs erfaringer. Jeg har været arbejdsmand på bygge pladser og Kranfører både på Bygge pladser og på Svendborg Værft o.m.a.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis