Slibning på lakeret plankegulv

Endnu et gulv spørgsmål nu jeg er i gang.

Jeg skal slibe et alm. lakeret plankegulv.

Skal jeg købe den dyre olie de forsøger at sælge sammen med lejen af maskinen, eller skal jeg bare hælde noget petroleum i en forstøverflaske og bruge det, eller findes der endnu bedre og billigere løsninger?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er gulvet lakeret nu , skal du være sikker på at få det høvlet helt ned hvis du vil bruge olie , og det SKAL være rigtig gulvolie
jeg vil dog anbefale at lakere det igen , du kan evt vælge en matlak , den ligner meget et olieret gulv
men det er jo en smagssag
Jeg mener at jeg brugte lampeolie ( Fra Harald Nyborg ?) for at undgå lakken brændte fast i sandpapiret for hurtigt - men det er nogle år siden så hukommelsen kan svigte ;-)

Lampeolie lyder udmærket og det passer jo også med at det er petroleumsbaseret, men kan se at at det har en tændingstemperatur på 75grader, er det ikke lige vel lavt i forhold til at der bliver genereret en hel del varme på i maskinen og i træet?
Hej. Alle gds gulvsliber. Man kan sagtens bruge vand i en forstæver flaske. Slibe og lampe olie er ikke så godt for maskinens gummi belagte valse. Gummiet udvidersig og afbalancering tager sig en tur. Det vil resulterer i der vil komme vandrette slibespore på gulvet som bliver tydeligere når man efterbehandler gulvene.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis