Sthil vs Husqvarna

Hej

 Jeg er ved at kigge på ny sav.

Jeg har tre modeller i kig. 

Det drejer sig om en brugt Husqvarna 55 nyserviceret med nyt sværd og kæde.
En ny husqvarna 353 og sidst men ikke mindst en ny Stihl ms 390

Jeg skal save omkring ti meter om året, både fældning og brændesavning

Jeres meninger tak
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Tja, jeg  sværger til Stihl da reservedelspriserne er lavest til dette mærke og kvaliteten er god. Har selv ikke mindre end 4 stk meget gamle i forskellige størrelser. De har alle kørt rigtig mange timer.

Vil hellere rådgive på denne måde. Køb en fabriksny sav af det fabrikat du falder for. Brugte er i reglen for dyre.

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
en farmboss af en motorsav fra stihl ville være perfekt

til din brug.!!! i 50 ccm. klassen.

men jeg har en stihl ms 192 c-e.

en lægger lille motorsav på 3.2kg. med masser af spræl i

og 35 cm. sværd.
Nå har været ude og kigge på lidt forskelligt.

Nu står valget mellem Husqvarna 353, Stihl ms 260fb, Jonsered cs2159 / cs2152 og måske en Echo 5100.

Jeg regner med at køre med 15" sværd, men vil have muligheden for at kunne køre med et 20" når opgaven dukker op.

Det er sgu svært de ligger jo meget tæt op af hinanden. Hvad er eksperternes dom?
Hejsa

Jeg saver selv med en husqarva 350 og jeg elsker den sav overalt på jorden. Min svoger saver med en ms360 fra stihl mener jeg den hedder.

Sidste år savede vi tilsammen 100 meter. Nogenlunde lige fordelt og jeg savede også lidt med hans sav.
Jeg var ikke så vild med den, men det er jo nok vane et langt stykke hen af vejen. Jeg synes den var meget tung og arbejdede ikke bedre(Nu er jeg også meget hys med mine kæder. Sliber altid inden jeg går i skoven. Jeg sliber nok også for meget men det går nok :-))

Men da vi var færdige kunne jeg næsten ikke se hans sværd var slidt. Det var jeg faktisk ret imponeret over, specielt da mit virkede voldsomt slidt.
Hans stihl virker nok bare lidt voldsommere over det hele.

Jeg har haft fornøjelsen af at save med en cs2159 og skulle jeg købe en sav i dag blev det den. (Eller en husqvarna med samme størrelsen motor). Det er virkelig en lækker sav. Den er rigtig stærk og samtidig ikke tungere en man kan arbejde med den.

Så hvis pengene ikke rigtig betyder noget ville jeg gå efter en cs2159, men jeg må så også sige det er store og dyre save til dit forbrug. Men glæden ved noget kram er altså også meget større :-)

Mvh
Kasper
Annonce
Hej Kasper

Jeg må nok tilstå at valget nok kommer til at ligge mellem Huaqvarna og Stihl. Det var nok de to save som overbeviste mig bedst. Jonsered virkede skam også som en ok sav, men der var detaljer ved den som jeg syntes virker for billige. Jeg syntes den virker lidt plastic agtig i forhold til de to andre og chockeren virkede ikke som en der ville overleve længe. Det tror jeg ihvertfald er ting som jeg ville blive træt af i længden
Så er der handlet. Jeg står ny med en sprit ny Husqvarna 353, så nu skal der sgu skoves :o)

Tak for jeres input, de er alle læst og har været med i valget
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis