Støbning af kåbe

Hej alle sammen..
Jeg skal til at tage en afstøbning af min nuværende kåbe der er ved at være lidt skrammet. Den er også revnet flere steder.
Er der nogen der ved hvor man køber glasfibermåtter og polyester/epoxy billigst?

Kunne være dejligt hvis der samtidig var nogen der har prøvet den slags, og som gad være behjælpelig med råd og vejledning.
På forhånd tak...

<p>Gå til fagmanden ** Scherers Elektro ApS ** Alt i reperation af el-værktøj ** <a href="http://www.scherers-elektro.dk">www.scherers-elektro.dk</a></p>
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det lyder jo spændende, men det vil slet ikke kunne betale sig i forhold til hvad en ny kåbe koster.
kan den gamle ikke renoveres...
Jo, den gamle kan godt renoveres, men jeg vil samtidig gerne lave lidt om på den, så den ikke ligner alle de andre :-)

<p>Gå til fagmanden ** Scherers Elektro ApS ** Alt i reperation af el-værktøj ** <a href="http://www.scherers-elektro.dk">www.scherers-elektro.dk</a></p>

Hej Balou.

Du skal nok regne med at bare formen vil komme op i nærheden af 5-6000,00 Kr.

Og uanset om du vælger det ene eller det andet, så skal din nuværende kåbe sættes grundigt i stand og spartles - poleres o.sv. så den bliver som et spejl på overfladen. Ellers vil den form du støber hen over den være fyldt med fejl ja du kan være så uheldig at du ikke kan få den af.  Det var noget helt andet hvis du ville lave en produktion af kåber, men der tror jeg aligevel ikke du vil kunne klare dig i forhold til hvad en ny koster.

Og så er der en anden ting du nok ikke har tænkt på, prudukcenten af lige netop den kåbe som sidder på din maskine, giver det optimale slip i vinden. Fabrikkerne bruger formuer på fremstilling af kåben til den enkelte maskine.

prøv at kigge på diverse aftermarket race kåber der laves , særligt i tyskland er der et kæmpe marked for den slags, de kan evt ændres lidt det er noget

""Ja det lyder jo spændende, men det vil slet ikke kunne betale sig i forhold til hvad en ny kåbe koster.""

det tror jeg nok det ku, orginale kåbe dele er ikke kendt for at være billige
en slag på tasken til den suzuki er vel omkring 20000-30000kr

men det er nu ikke noget jeg ville gå i gang med

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Takker for indlægende :-)
Jeg er godt klar over at det ikke bliver billigt det her, det er også derfor jeg spørger om der er nogen der ved hvor man køber tingene til den rigtige pris.
Ikke detso mindre så vil jeg nu alligevel prøve, man bliver sjælendt rig at sine fejl, men ofte klogere og det har jeg i sinde at blive:-)
I øvrigt ar min maskine så gammel at der ikke rigtigt er noger eftermarked for den. Jeg synes selv jeg har søgt efter diverse tilbehørsstumper, men ikke rigtigt kunne finde noget.
Hvis I ved hvor man helt præcis kan finde noget til en Suzuki GSX 750F 1992 så er jeg da meget interessret.
Hilsen Steffen

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også