Hvordan tæmmer man en 'løbsk' brændeovn?

Hej.

Efter at have fået mange kvalificerede råd i en anden tråd, prøver jeg lige med en anden problemstilling

Jeg har en brændeovn som ikke vil blive hvor den skal. Den står på en glasplade som ligger på et gulvtæppe. Når vi forbi brændeovnen, som vi gør mange gange om dagen, vibrerer gulvet åbenbart så meget at brændeovnen stille og roligt bevæger sig længere og længere væk fra muren sammen med glaspladen. Gulvet er et trægulv i stueetagen. Der er kælder under.

Er der nogen der har oplevet noget lignende - og løst det? - eller er der nogen der har nogle gode forslag? Det er ret hårdt for ryggen at skubbe den ind på plads...

vh.
Søren
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah undskyld, men det var da også noget af det skøreste jeg har hørt. Altså at lægge glaspladen oven på gulvtæppet, hvem har dog bildt dig ind at det ville gå. Du skal have det gulvtæppe væk.
hvad med og klister et par filt dupper på under siden af pladen i et par hjørner
Skrevet af danni-nielsen den 09-02-2009 20:30
hvad med og klister et par filt dupper på under siden af pladen i et par hjørner

Jah ! og han kunne jo også pladre noget lim under pladen IG-ÅS
Skrevet af hans2.hansen den 31-01-2009 10:06
og lægge en kobberplade under ovnen er en smuk syn.

det er fordi at glaspladen skøjter på tæppe

når i træder på den.

og der med at ovnen "løber" sin vej fra muren.!!!



de her glas plader i snakker om ,hvor følsomme er de hvis nu gulg planker er lidt skæve eller underlaget er det ,kan de springe / revne eller er det speciel glas man bruger
Gulvet skal være 100 % ret under en glas plade, ellers vil den knække på et tidspunkt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis