knækket tandrem under kørsel


Hejsa

min Renault Clio 1.4 fra 93 knækkede tandremmen under kørsen nytårsaften - er der nogen som med "garanti" kan sige at motoren ikk eer samdret (ventiler bøjet osv)
Har hørt at nogle biler IKKE tager skade og isæt med små motorer - men har ingen forstand på det ?

Jannik

p /p
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis din tandrem er knækket under kørelse, er der med garanti skedt skade, du kan desværre nok se frem til en renovering af den.
hejsa

bilen sagde ikke en lyd gik bare ud. den har gået 210.000 km


p /p
det er dog utroligt så sikkert i dødsdømmer den motor , har da set talrige eksempler på at motoren ikke tager skade ( har da også selv været ude for det )
mange benzinmotore er der plads nok , så der ikke sker noget , dog ikke alle , derimod er det kun få diselmotore der kan klare det

og hvis den er sprunget for en måned siden , så har du vel også fået det konstateret , eller har bilen bare stået stille siden
bilen har stået stille siden, er blevet trukket til mekaniker og han konstaterede bare at tandremmen var knækket. Ik mere, ellers skulle jeg betale for han skilte den ad. Han havde bare læst i en bog at den "nok" har taget skade, men intet er sikkert da han som sagt ik har skilt den ad ?

lige nu er den til salg, men er det værd at ofre de 3 arbejdstimer vil I mene for at skifte tandremmen og finde ud af om den er færdig eller ej ?

p /p
ofre du ikke en ny tandrem , bliver den svær at få en ordentlig pris for , da den så skal sælges som med en defekt motor
og et tandremsskift tager max 1 time

tjo men ofrer jeg de 200 kr på en ny tandrem og den stadig ik kan kører tror jeg prisen er den samme som uden tandrem - mekanikeren sagde det tog 3 timer at skifte ?

p /p
så fin dog en mekaniker der kun tager for den faktiske tid , han går sikkert bare ud fra standartprisen på et autoriseret værksted
og ville da være ærgeligt at skulle sælge den 10-15000 billigere pga at du ikke har ofret de 500 kr , men det er jo en vurderingssag

prøver at ringe til en anden mekaniker imorgen så - men er det din vurdering at der nok er plads nok i motoren til at stemplet ikke har smadret ventilerne ?

p /p
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis