knækket tandrem under kørsel


Hejsa

min Renault Clio 1.4 fra 93 knækkede tandremmen under kørsen nytårsaften - er der nogen som med "garanti" kan sige at motoren ikk eer samdret (ventiler bøjet osv)
Har hørt at nogle biler IKKE tager skade og isæt med små motorer - men har ingen forstand på det ?

Jannik

p /p
Hejsa min Renault Clio 1.4 fra 93 knækkede... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
nu kender jeg ikke lige din model , ved bare at mange biler er der plads nok
ring til et reanultværksted og spørg dem , de kender nok modellen , og det er normalt gratis at få et godt råd
Her er et par tegninger over en Renault Clio motor.
Man kan dog ikke umiddelbart se, om der er tilstrækkelige udfræsninger i stempeltoppene til at give rum for ventilhovederne.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Eksempelvis nogle opel og Ford motorer kan ikke smadder motoren,når tandremmen knikker
En bil med knækket tandrem fra - hvar det -94? den ville jeg ikke røre med en ildtang- hvis ikke motoren kører fint på en ordinær bil fra den tid,er den kun 2500 værd i form af skrotpræmie- er klar over at dette kun gælder benzin, da præmien er sat op for dieselbiler- man vil normalt kunne se om ventiler er bøjet, hvilket er standardskaden for knækket tandrem; ventilerne kan så ikke gå helt op i ventilsædet, hvilket kan ses på "højden " af fjederen/ventilerne. En standard ventil koster lidt under 100 kr. og skal demonteres, tilslibes og monteres incl nyt pakningssæt samt ca 10 timers arbejde for perlegrusmekanikere- værksteder regner med 4,5 timers arbejde for udskiftning af komplet topstykke- det ender på den forkerte side af 10.000dkr. for en halvmoderne bil som min , en1,6-16 ventilet VW- klon, hvis jeg er heldig

BSN
Nu er bilen jo så også lige blevet 10 år ældre i mellemtiden....

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis