Hvad hedder den type sav??

Hej alle i værktøjssagkyndige mennesker.

Jeg leder efter betegnelsen på en "sav" (ved slet ikke om det hedder en sav). Den minder mest af altom en græskanttrimmer med en sav i stedet for en trimmer. Det tætteste jeg er kommet på at finde den type sav er multifunktionsmaskine fra Bosch:

http://www.bosch-do-it.dk/boptocs2-dk/Product.jsp?country=DK&lang=da&division=hw&ccat_id=95226&object_id=14153

Jeg har dog slet ikke brug for "multi", men blot en maskine der kan save de svært fremkommelige steder, hvor man gerne vil skære en overskydende stump et-eller-andet, der stikker ud af en flade, over,så det flugtermed underlaget.Ofte kan det gøres med en lang klingepå bajonetsaven eller fukssvansen, men da jeg ret ofte støder ind i problemet, så ville jeg høreomderer nogen der kender navnet på den type sav.

Jeg har set den i et boligprogram, men nåde ikke at se mærket, og navnet blev ikke nævnt.

 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ok - hvor latterligt. Nu har jeg ledt i 2 uger, og så 30 minutter efter jeg har spurgt her, så finder jeg maskinen. Det hedder tilsyneladende en fugeskærer, selvom den fåes med blade der er meningen til trå, gips osv.
Der er en billigmodel i Harald under navnet "fugeskære-/multisliber til 200 kr. Det kan godt være den ikke holder til professionelt brug, men til de der gange hvor en dørkarm skal forkortes fordi man har lagt et nyt gulv osv, så må den være genial.


 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
Fein kan anbefales, har selv en, men klingerne er dyre, ved ikke hvordan det forholder sig med de nye, som er kommet til, efter Feins patent udløb. Det er ikke specielt nemt at save lige med dem.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
jeg mener at den bliver kaldt multicut.!

jeg har købt en bosch gop 10.8 v-li multi cutter den blå.?

den er effektiv til slibning af ufremkommelig steder.!

og kroge og save tilpasninger.!

og den køre på batteri (akku)

Annonce
En 'Finecutter' kaldte han den i Gør Det Selv på DR1 i mandags...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Da det var en Fein maskine,har han nok ment Feincutter. Dens trekantsliber er på grund af sin bevægelse i stand til at slibe til en kant uden at blive slået væk, hvis den rammer kanten.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis