Vinduer

Fik lige denne tråd startet i det forkerte forum :(

---

Har sikkert været oppe mange gange, men nu bringer jeg det lige på banen igen..

Hvilken vinduesproducent foretrækker i?

Grunden til at jeg spørger er at jeg lige fået tilbud på 24 Vinduer (2 fags dannebrog til stueetagen og 1. sal, deriblandt et 4,5m bredt et, 2 fags sidehængte til kælder) og 4 dørpartier til en pris på 300.000+ fra Bøjsøe..

De vinduer her er så koblede vinduer, så det smider nok lidt på prisen.
Men stadig, man er vel jyde og synes det er lidt dyrt - trods det at de nok skal holde 50 år+..

Så ville måske gerne have en anden vinduesproducent at holde tilbudet op mod.


<p>"<strong>DIY or DIE!</strong>"</p>
Fik lige denne tråd startet i det forkerte forum... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
KPJohansen,
8000 sparet på hvor mange vinduer? Tænker, det er nok ikke 24 vinduer og 4 dørpartier i har købt, som jeg skal :-)

<p>"<strong>DIY or DIE!</strong>"</p>

Hej MATT

Vi har fået udskiftet 6 store vinduer, 1 lille vindue en hoveddør med sidestykke en terassedør og en 2delt dør, jeg kan ikke huske den nøjagtige pris med det var lige under 40.000 kroner med moms også selv om vi delte det op i 2 leveringer.

Snedkeren skulle have over 50.000 for vinduer + arbejdsløn. En af de andre store jydske firmaer ville have næste 48.000 for vinduer og døre, men så skulle det hele bestilles og leveres på en gang.

Hvis man kan gange det du skal have, ja så er det en stor besparelse.

Hilsen
Familien Johansen

KPJohansen,
De 11 dannebrogs vinduer er 110x167 og dem skal Bøjsøe have godt 90.000 for..

Men, det er jo så koblede vinduer - og jeg ved faktisk ikke hvad dette betyder for prisen - men har besluttet at det SKAL være koblede.. :-)

Må prøve at sende Bøjsøe's tilbud videre til nogle af de andre vinduesproducenter...

<p>"<strong>DIY or DIE!</strong>"</p>
Kan se at sparvinduer skal have ca. 37.200 for 11 stk 110x167 dannebrogsvinduer - hvidmalede med hvide alu-lister - dog ikke koblede.
http://sparvinduer.dk/dannebrog-2-fag-4-ruder187894?c=11&w=110&h=167
Koblede vinduer er essentielt 2 vinduer slået sammen, da man folder vinduet ud, og ruden kan så foldes endnu engang ud.. Så deraf er prisen nok ikke helt hen i vejret hvis sparvinduer måske skal have 65-70k for lign (hvis de kunne lave dem) og Bøjsøe som så er lidt mere kvalitet tager 90k...?

Bare min tankegang...

<p>"<strong>DIY or DIE!</strong>"</p>
Annonce
Hej, ved ikke om de kan lave dem - men prøv da at kontakt dem - synes også koblede vinduer er super lækre, men ved ikke om jeg selv ville ofre det dobbelte - mindst :)
hras,

Det dobbelte er måske en god investering..

Hvis du tænker over det, hvor lang tid holder en Termo/Energirude i dag? 15-20 år som maks? Vinduerne skifter du typisk efter maks 30 år (nok nærmere efter 20)?

Ser du på gamle vinduer der ikke er termo, men i stedet forsatsvinduer - så har disse holdt i over 100 år.

Dobbelt pris - men fremfor at holde maks 30 år holder de måske 100 år?

Derudover har de faktisk mindre varmetab da "superlavenergiglas" IKKE FUNGERER med små rude arealer (som f.eks. dannebrog eller bondehus).. Hvilket er en meget udbredt misforståelse - at de gør..

<p>"<strong>DIY or DIE!</strong>"</p>
Og så er Bøjsøe's vinduer vist nok lavet af sibirisk lærk fremfor bare kernefyr, hvad forskellen er skal jeg sku ikke kunne sige... Prøver vist at forsvare en merinvestering på 150.000+ :-)

<p>"<strong>DIY or DIE!</strong>"</p>
Skrevet af Matt den 29-01-2009 23:23
Og så er Bøjsøe's vinduer vist nok lavet af sibirisk lærk fremfor bare kernefyr, hvad forskellen er skal jeg sku ikke kunne sige... Prøver vist at forsvare en merinvestering på 150.000+ :-)


Hvis det er ægte sibirisk lærk, så er det meget bedre end kernefyr. bare vægten er det dobbelt og så har lærk jo stoffer i sig selv der minder om tryk imprenering, uden at være farlige for omgivelserne.
Men 150K er jo også meget, så skal de mindst kunne holde 2½ gange længerer, 20x2½=50 år.(30x2½=75år).
Men holbarhed kommer jo også an på hvordan man holder sine vinduer, og måske kan det være billiger at skifte hver 10 år, og så aldrig male eller lave anden vedligehold, også bare putte det billigste i.
Jeg ved godt hvad jeg vil vælge, og det bliver nok noget der er godkendt til pasivhuse, så kan jeg måske blive den første hus ejer der har vinduer der er bedre isoleret end vægen.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

FWH,

Protec? Dem du ville vælge? Så vidt jeg ved er de de eneste der har negativt varmeTab...

Desværre laver de ikke 'så pæne' vinduer.. Passer kun ind i nye bygninger synes jeg.

<p>"<strong>DIY or DIE!</strong>"</p>
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også