metalplade til gulv?

Hej alle
Jeg håber at I kan hjælpe mig...jeg harkøbt en lejlighed med nogle venner, og i den sidste måneds tid har vi i stand sat den, bygget et par væggeog revet en enkelt væg ned.

Efter vi har revet væggen ned, mellem to værelser, er der kommet et langt hul (35cm bredt, ca 2m langt) i gulvet. Vi har tænkt os at ¨lappe¨hullet i gulvet med en metalplade(hvilken type metal ved vi ikke endnu).

Så jeg tænkte på om nogle af jer ved, hvor man kan få skåret sådan en plade ud, og om I har nogle erfaringer med sådan en løsning.

Mvh Jonas
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis I vælger den løsning skal I nok vurdere hvor godt de to gulve ligger i niveau. En metalplade lader sig ikke sådan lige passe til, og hvis gulvene skal slibes af senere i forløbet, kan man ikke bare slibe hen over metalpladen også. Der kan altså blive en masse bøvl med at undgå den enten ligger for dybt eller der kommer en kan man hele tiden støder på. Jeg har 2 tilsvarende "huller", dog ikke så brede, hvor jeg bar lagt et gammelt gulvbrædt eller to ned, og så slebet det i niveau med det omkringliggende gulv. Håber det måske kan give lidt inspiration.

En lokal smed kan både skære og levere sådan en plade der nok minimun skal være 10-12 mm tyk, hvis den ikke skal fjedre ved et frit spænd på 350 mm. Det kommer selvfølgeligt an på hvordan konstruktionen bliver.

mvh M

PS Det lyder som om det er en helstens væg I har revet ned. Håber I er sikre på den ikke har konstruktionsmæssig betydning.
ikke bare en helstensvæg, men halvandenstensvæg......sådan bygger man sku kun for at være bærende, så håber VIRKELIG i har styr på hvad i har lavet!! Eller få tilkaldt noget proffesionel hjælp med det samme

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

35 cm bred.. En halvandenstens væg er ca. 348 mm..

Er enig med nmb1022.. hvis ikke der er lagt en overligger ind, og i ved hvad i har gjort (beregningsmæssigt) - Så ring til en proff.. NU!

<p>"<strong>DIY or DIE!</strong>"</p>
Tak for jeres gode råd. Med hensyn til de mål der er blevet mævnt, er det ikke selve væggens bredde, men den bredde hvor selve pladen vil tage sig bedst ud i rummet.

Mvh J
Annonce
har du undersøgt om det er del af bærene konstruktion.

og en byggetegning.!!!!! 
Ja. Og nu nok om den væg! Tak for de par gode råd der kom.

Jonas
Jeg ville bruge en slebet rustfri plade, den er nem at holde, og du kan altid lige give den en omgang med en 3M svamp hvis der skulle komme ridster, husk ALTID at pudse i samme retning som slibningen.

hvis der er 350 mm frit spænd vil jeg tro at en 4 mm plade vil være mere end rigeligt, hvis det er mindre kan du uden problemer gå ned i 2-3 mm pladetykkelse

Man kunne forestille sig at man kunne bore nogle undersænkede huller i hver side f.eks med et mellemrum på 15-25 cm (eller hvad der passer med dine eksisterende gulvbrædder) og skrue den fast med nogle undersænkede rusfrie skruer, det kunne faktisk blive temmeligt sejt

Det nemmeste og dyreste ville selvfølgeligt være at køre ned til den lokale smed eller maskinfabrik, men nu er i jo et DIY kollektiv, så hvorfor ikke lave den selv   :)

I kan klare det med en god stiksav og nogle af de rigtige klinger, eller også en vinkelsliber  med en skæreskive, en boremaskine, et bor, en god fil, samt en undersænker og en 3M svamp

God arbejdslyst

Venlig hilsen

Klaus

 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis