opvaskemaskine tager ikke vand ind,

Hej.
'
Jeg har en gammel opvaskemaskine, den tager ikke vand ind, jeg kan høre vandet kommer igennem slangen, og så er det det. jeg kan høre pumpen, køre men der kommer ingen vand. nogen der ved hvad det eventult kunne være.

det er en øko favorit 473

Mvh kim
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Typisk sidder der et indgangsfilter eller et filter i enden af slangen.

Kommer der vand ud når du frakobler slangen???


Planlægning er den halve løsning :-))

Det kan også være en kontakt der sidder under opvaskemaskinen, den starter automatisk pumpen hvis der løber vand ind under opvaskemaskinen ( typisk hvis den af en eller anden grund har taget for meget vand ind), kontakten kan endten være en flyde kontakt, eller en "skumgummi" terning der i tør tilstand er hård, den holder en kontakt afbrudt, og i våd tilstand bliver den blød, og kontakten slutter , men den sidder under opvaskemaskinen, gerne i et lille opsamlings bakke
okay. vil jeg kigge på, for pumpen kører fint nok men det kommer inegen vand ind i maskine
når jeg slukker om til at den skal skylle køre den, ellers gør den ikke, ved den får vadn ind da beholderen i bunden er fyldt med vand, det filter der også sidder der er helt sort, tror det er skidt. men er der også vand i men den skylle bare ikke
den skyller også fint nok vand ud, hvis jeg hælder vand ind i maskinen

Ligner problemet som jeg selv har haft og lige har beskrevet i en anden tråd.

Indsætter liie mit indlæg her :

Har haft det helt samme problem på min Bosch opvasker (Siemens/Bosch er fra den samme samme koncern - deres hvidevarer findes i begge mærker med en smule ændret design). Opvaskeren bruger en tank (sidder i venstre side) som buffer. Afløbet fra denne tank stoppede til og så kom der hverken vand ind eller ud i opvaskeren. Problemet var tilbageløb af beskidt vand. Jeg kan ikke tilråde at man selv skiller maskinen ad - få en hvidevarereperatør til at gøre det - det kostede ca. 400,-.

Hej,

 

For det første skal pumpen IKKE køre når vandet skal ind i maskinen, det er kun magnetventilen der skal trække.

For det andet, hvis pumpen kører under vandindtag, kan du være helt sikker på din overløbssikring er aktiveret, det kan enten være en"svamp" som tidligere beskrevet, men ofte også en flamingo.flyder der påvirker en kontakt. De nyere BSH (Bosch/Siemens) sidder den oppe i venstre side, med en stang ned i bunden..

De fleste starter dog pumpen i 5-10 sek. i starten for at tømme dine gamle sjatter ud af maskinen inden der kommer vand ind, men efter det skal pumpen stoppe.. ellers er der noget galt..

Det nemmeste lige at prøve er at trække den ud, vippe den 45 grader frem, hvis der kommer vand ud har du fundet problemet, men desværre ikke fejlen, den er med al sandsynlighed en lækage et eller andet sted i maskinen..

Men efter du har vippet den, så prøv at starte igen, hvis den tager vand ind er du sikker.. held og lykke


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Jeg havde samme problem, og fandt ud af at trykket på vandtilførslen var blevet skruet ned.
Der hvor slangen til vandtilførsel sidder har jeg 2 haner, én til at lukke for vandet til opvaskemaskinen og én til at lukke helt for vandet, den til at lukke helt for vandet var blevet skruet ned på ca. halv styrke. Jeg skruede helt op for den, og nu tager opvaskemaskinen vand ind igen.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis