Lydisolering i forbindelse med nabostøj - hjælp!

Hej med jer.

Jeg er kommet i den uheldige situation, at jeg har fået en underbo, som larmer meget. Det er larm fra et barn, der løber hele tiden med og uden sko og larm fra ting der bliver kuret igennem hele lejligheden.

Hun bor i stuen og jeg på første sal. Mit spørgsmål går på, hvilken løsning jeg kan bruge for evt at lydisolere mit gulv?

Jeg har kigget på gulvplader samt gulvtæppe. Hvor meget vil støj evt kunne reduceres med ved dette valg?

Dernæst har jeg kigget på klikgulve - laminat. Hvor meget vil støj evt. kunne reduceres med ved dette valg?

Alle ideer og forslag modtages med kyshånd :-)


<p>Alle ideer og forslag modtages med kyshånd :-)</p>
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Et godt gulvtæppe med gummi bagside skulle dæmpe ret godt, et laminat gulv vil ikke dæmpe lyden.

Men der er nok også en anden ting du skal tænke på med din nye underbo, du har måske tidligere haft en stille ældre underbo som du aldrig hørte noget til. Nu er der så kommet lyd på der nede igen, så du skal lige vænne dig til det.

Jeg har for mange år siden boet lige op til en jernbane med overgang klokke station o.s.v. efter 3 måneder hørte jeg det overhovedet ikke. Eller når der komme nye og besøger mig, så spørger de alle sammen hvordan jeg kan holde ud at have min gamle klokke til at slå slag, jeg høre den aldrig.

V.h.  Håndværkeren

Dejligt med en tilbagemelding... TAK :-)

Tror du det vil hjælpe yderligere, hvis jeg bekoster gulvplader og dernæst gulvtæppe (evt. Sisal)?

Der har tidligere boet en famile med barn under mig - men jeg hørte dem stort set aldrig - det er derfor det undrer mig stort, at der lige pludselig er kommet støjgener af den grad.... :-)

<p>Alle ideer og forslag modtages med kyshånd :-)</p>

Tror håndværkeren har ret. Det er ændringen, man hæfter sig ved - og du vil formentlig også vænne dig til det, som sidste gang? Måske den nye underbo ikke har tæpper, som den gamle?

Du skal være opmærksom på, at lyd også transmitteres via væggene, så det er ikke sikkert, at effekten af at isolere gulvet vil være særligt stor.


Mvh.

Jan R.

Hej Jan.

Tanken med vægge og rør har strejfet mig - men synes umiddelbart at det virker mere ligetil at gå i kast med gulvene.. griner... Men håb om, at det er det der vil give det rigtige udfald.

Og vi er enige med naboer og støj - noget kan man vænne sig til - og andet er og bliver til irritation. Og da jeg ikke gider det sidste - kan jeg lige så godt - gøre mit til at jeg kan holde ud at være i mit eget hjem :-)

 

Tak for tilbagemelding :-)

Kh Nina


<p>Alle ideer og forslag modtages med kyshånd :-)</p>
Det kan jo være at støjen i virkeligheden også generer din nye underbo (forældrene).
Du kunne foreslå dem at anskaffe sig et gulvtæppe - som du kunne bidrage med 500 kr til. Det ville være en billig løsning.

I øvrigt - min bror havde engang samme problem. Det viste sig at langt størstedelen af støjen fra underboen skyldtes, at kanten rundt ved fodlisterne ikke var tætnet tilstrækkeligt. Der var simpelthen revner langs væggene mellem de to lejligheder.

 

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Annonce
Kære alle.

Tak for gode tilbagemeldinger. Har nu været inde og bede om tilbud fra en tømmer - håber han kan trylle :-)

Fortsat god dag.

Kh Nina

<p>Alle ideer og forslag modtages med kyshånd :-)</p>
læg termofelt og et tykt tæppe , det vil tage meget af støjen
termofelten dæmper lyden med ca 26 db og et tykt tæppe vil også dæmpe en hel del oveni
sisal som du nævner , er et af de dårligste lyddæmpende tæpper

MVH
gulvmontøren
Har I gennemgående radiatorrør? Vi hører vores underbo "på rørerne". Ikke at vi har gidet at gøre noget ved det, så jeg har ingen gode forslag, men i vores tilfælde er jeg ikke I tvivl om at det er rørerne der bærer lyden.

Mvh You Can Do It!

Hej.. syntes du skal læse Buch´s foreslag igen... tror det er den bedste løsning, så får i også talt sammen inden det i værste fald går helt galt.. Måske er de slet ikke klar over problemet (?)

Mvh Jan J
hejza. jeg er i samme situiation, dog omvendt. jeg er lige flyttet ind på 2. sal og har ikke fået tæpper på endnu. min sure underbo har nu på under 14 dage været og klage over mine tvillinger som stadig er spædbørn dvs under 2 år. ja de løber(som små børn gør før de kan gå stille og roligt) og det gør min store på snart 4 oz. har aldrig tysset så meget på mine børn og det amme stop jeg var igang med er stoppet da det er den eneste måde man kan få ro i huset på. så erfaring emd aluthermo? har i det? kan det bruges under tæpper? vi kigger på tæpper med dobbelt gummi bag, men er blevet anbefalet plader under. prisen ligger der på 49 pr kvm, og kender ik til prisen på det andet. har i gode erfaringer? orker ikke min sure udnerbo mere.hun mener bestemt at det er ¤(&%¤(hendes ord)ligegyldigt at de er spædbørn, så de har fået ordre på ikke at gå på gulvet, og skrige. hun har haft den samme overbo i 16 år, oghar til og med oz smidt den i hovedet på oz. så help... wut 2 do?
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis